Forum Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Runoznastwo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Świat / Umiejętności / Zwykłe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:48, 21 Sty 2009    Temat postu: Runoznastwo

Poziom 1
+ Potrafisz odczytać, zinterpretować oraz zapisać runy ALBO inne wybrane pismo.
+ Jesteś w stanie używać magiczne runy ALBO inne inskrypcje z wybranego pisma.

+ Potrafisz nasycić tymczasowo 0 (słownie: zero. +1 za klasę Runemaster) run/inskrypcji na swoją broń lub pancer lub inny sprzęt.

Poziom 2
+ Potrafisz nasycić tymczasowo 1 (słownie: jedną. +1 za klasę Runemaster) runę/inskrypcję na swoją broń lub pancerz lub inny sprzęt.

Każdy poziom zwiększa czas trwania run oraz ilość możliwych do nasycenia run/inskrypcji o 1 (słownie: jeden).

UWAGA: Runoznastwo nie umozliwia samo z siebie wykuwania nowych stałych run/inskrypcji na broni/innych przedmiotach. By być w stanie wykuć nowe stałe runy/inskrypcje, postać musi znać się na kowalstwie lub innej profesji pozwalającej na stałe modyfikacje obiektów (np. cieśla).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iggy_the_Mad dnia Sob 12:43, 28 Sie 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:49, 26 Sty 2009    Temat postu:

Zmieniłem 'narzucenie runy' na 'nasycenie runy', ze względu na poprawkę stylistyczną odnośnie systemu runicznego.

System runiczny może być znaleziony w temacie klasy "Runemastera", w dziale Świat -> Klasy -> Podstawowe.

Dodałem wzmiankę, iż runoznastwo nie zawiera w sobie kowalstwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:41, 28 Sie 2010    Temat postu:

Uzupełniłem i uogólniłem nieco umiejętność. Zmiany zapisane kolorem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:26, 28 Sie 2010    Temat postu: Re: Runoznastwo

tomignatius napisał:
Poziom 1
+ Potrafisz odczytać, zinterpretować oraz zapisać runy lub inne wybrane pismo.


Przepraszam ale mam zboczenie zawodowe dotyczące logicznego pisania przepisów. Oczywiście to tylko pewnie moje fanaberie ale nie byłabym sobą gdybym się nie zapytała:
słowo "lub" nie zostało użyte jako alternatywa łączna prawda? To znaczy: można interpretować ALBO runy, ALBO inne wybrane pismo, nie można natomiast obu naraz tak? (dlatego proponuję wykorzystać zapis słowo "ALBO" ponieważ ono nie pozostawia wątpliwości ;]. )

Kolejna sprawa:
może powinniśmy opracować jakiś indeks ogólnie dostępnych podstawowych run co? Żeby za chwilę nie zaczęły się tworzyć jakieś mega silne runy zagłady bóstw itp.

Proponowałabym też żeby osoba która potrafi tworzyć runy miała oprócz kowalstwa i runoznawstwa również zdolność "tworzenie run" - bo co innego jest je tworzyć a co innego wykorzystywać....nie wiem jakie zasady wyznajecie w tym względzie. Ja na przykład jestem zwolenniczką obecności w procesie tworzenia - stołu alchemicznego i ładowania runy jakąś miksturą mocy...albo jakimś czarem...dlatego z tego względu przydałaby się w umiejętnościach alchemia albo zdolność czarowania.
Bo nie zapominajmy że prawie we wszystkich systemach zdolność tworzenia run posiadają nieliczni, dlatego zdobycie jej powinno być nieco utrudnione


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asyrgal dnia Sob 12:34, 28 Sie 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:32, 28 Sie 2010    Temat postu: Re: Runoznastwo

[quote="Tourvi"]
tomignatius napisał:
Poziom 1
+ Potrafisz odczytać, zinterpretować oraz zapisać runy lub inne wybrane pismo.

słowo "lub" nie zostało użyte jako alternatywa łączna prawda? To znaczy: można interpretować ALBO runy, ALBO inne wybrane pismo, nie można natomiast obu naraz tak? (dlatego proponuję wykorzystać zapis słowo "ALBO" ponieważ ono nie pozostawia wątpliwości ;]. )


Tak, to ALBO to, z góry ustalone przez gracza przy zakupie. Byłoby nie-fair przeciwnie.

Cytat:
Proponowałabym też żeby osoba która potrafi tworzyć runy miała oprócz kowalstwa i runoznawstwa również zdolność "tworzenie run" - bo co innego jest je tworzyć a co innego wykorzystywać....nie wiem jakie zasady wyznajecie w tym względzie. Ja na przykład jestem zwolenniczką obecności w procesie tworzenia - stołu alchemicznego i ładowania runy jakąś miksturą mocy...albo jakimś czarem...dlatego z tego względu przydałaby się w umiejętnościach alchemia albo zdolność czarowania.
Bo nie zapominajmy że prawie we wszystkich systemach zdolność tworzenia run posiadają nieliczni, dlatego zdobycie jej powinno być nieco utrudnione



I tuś, dobry pomysł z tą alchemią. I aye, zgadzam się. Ale odnośnie kreacji nowych run, to muszę pierw coś opisać... patrz niżej.

Cytat:
może powinniśmy opracować jakiś indeks ogólnie dostępnych podstawowych run co? Żeby za chwilę nie zaczęły się tworzyć jakieś mega silne runy zagłady bóstw itp.


Aye, aye. Jestem za. Powoli sam (z Ravem) zmierzam do tegy żeby opisać czym te runy właściwie są... (ogólnie opisać słowa mocy, runy, inskrypcje, etc.). Aczkolwiek będzie potrzebna opinia reszty (ankieta) by rozwikłać kilka rzeczy w których my nie możemy dojśc do porozumienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iggy_the_Mad dnia Sob 12:47, 28 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yrsa
tonie w rumie


Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rosja
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 1:20, 17 Kwi 2011    Temat postu:

Ja mam teraz kilka pytania:
1. Co z runami, skoro odrzuciliśmy pojęcie klasy? Wciąż są jakieś poziomy runoznastwa? Czy na poziomie 1 nikt nie może używać żadnej runy?
2. Czy do kreacji nowych run potrzebna jest alchemia, czy jednak wystarczy sama zdolność czarowania? I czy to znaczy, że trzeba mieć do tego specjalne zaklęcie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:34, 17 Kwi 2011    Temat postu:

Proponowałbym w ogóle na nowo uzgodnić czym u nas jest runoznastwo.

Cytat:
(...) Powoli sam (z Ravem) zmierzam do tegy żeby opisać czym te runy właściwie są... (ogólnie opisać słowa mocy, runy, inskrypcje, etc.). Aczkolwiek będzie potrzebna opinia reszty (ankieta) by rozwikłać kilka rzeczy w których my nie możemy dojśc do porozumienia.


Jak widać nasze "powoli" się odwlekło zbyt długo. Alas, nie mam zamiaru pobudzać do życia starych sprzeczek. Runoznastwo chciałem właściwie kiedyś zrobić "poziomami", lecz wtedy było to coś... er. Obcego. I do dziś jest.

Uważam, iż jeżeli byśmy podjęli się przedyskutowania, czym jest runoznastwo (oraz runy/inskrypcje), proponowałbym też poruszyć temat zaklęć w rollu (gdyż runy/inskrypcje właściwie są (wg. mnie) spisanymi zaklęciami, alas, innego typu). Alas, moja propozycja (odnośnie zaklęć) jest aktualna tylko jeżeli Rav też by odczuwał taką potrzebę. Byłby to idealny moment zaproponowania czegoś co nam chodzi po głowach, lecz, er, jakby to rzec. Nie jest niezbędne.

PS. Nie chce mi się :D I nie mam specyficznych ideei do zaprezentowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iggy_the_Mad dnia Nie 3:06, 17 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Świat / Umiejętności / Zwykłe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin