Forum Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka słów wyjaśnienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Świat / Zaklęcia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:23, 30 Mar 2009    Temat postu: Kilka słów wyjaśnienia

Piszę ten temat, by TERAZ uniknąć jakichkolwiek nieporozumień które mogłyby później wyniknąć z niedokładnego zrozumienia moich ostatnich wpisów odnośnie zaklęć. Użytkowanie zaklęć ja osobiście podzielam na trzy grupy, które teraz Wam wyjaśnię.

Zaklęcia bezpośrednie: Są to zaklęcia, których efekt jest natychmiastowy po jego narzuceniu a czas trwania zwykle z góry narzucony przez strefy wyższe. Takowe zaklęcia mogą wymagać inkantacji, lecz nie muszą.

Buffy i Debuffy: Są to różnego rodzaju zaklęcia pomocznicze. Ich efekt zwykle jest natychmiastowy i trwa dopóki nie zostaną zdjęte. Pomimo, iż efekt jest narzucony bezpośrednio, tak długo jak zaklęcie działa jest ono zasilane energią magiczną rzucającego, stale z niego czerpaną.

Tunelowanie: Zaklęcia tunelowane są jakby połączeniem zaklęć bezpośrednich oraz buffów/debuffów. Ich efekt jest zwykle mocniejszy od buffów czy też zaklęc bezpośrednich, lecz do potrzymania ich jest wymagane tunelowanie magii. Aby utrzymać zaklęcie, rzucający musi cały czas skupiać się na przelewaniu magii do zaklęcia -- proces wymagający całkowitej koncentracji. Zwykle inne akcje typu atak/obrona są niemożliwe (chyba, że tunelowane zaklęcie jest w tym celu). Jaka kolwiek przerwa w przepływie magii (np. znokałtowanie rzucającego lub brak mocy) natychmiastowo zniesie efekt zaklęcia. By poprawnie zakończyć działanie zaklęcia, rzucający musi łagodnie przerwać. Jeżeli proces zostanie gwałtownie przerwany, jest szansa na to, że aktualnie wysyłana moc odbije się na rzucającego (a konkretniej miejsce w ktorym stał).

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pojedyńcze zaklęcie mogło być wykonane na kilka lub wzsystkie z w.w. sposobów. (co widać już po niektórych moich skillach).

Tunelowanie zaklęć zwykle wymaga umiejętnośći Tunelowanie Magii, lecz nie jest to regułą (miło widziane jednak by było, gdyż bez tej umiejętności łatwo się wysadzić w powietrze ^^).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Świat / Zaklęcia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin