Forum Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Shaman (wg. piotix'a)

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Śmietnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ruffio
Pełzacz błotny


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:41, 22 Sty 2009    Temat postu: Shaman (wg. piotix'a)

Szamani są istotami posiadającymi wrodzone zdolności nadprzyrodzone, nad którymi jednak muszą nauczyć się panować (zajmuje to około piętnastu lat nauki). Cechą wspólną wszystkich szamanów jest umiejętność porozumiewania się z duchami (przodków). Duchy z poza plemienia szamana są często nieprzyjazne i łatwo wymykają się z pod kontorli. Duchy służą szamanowi radą, o ile są w stanie jej udzielić. Mogą przewidzieć bardzo bliską przyszłość w dość ogólnikowy sposób (o ile mg uzna to za stosowne), lecz duchy mogą milczeć.
Szamani nigdy nie zajmują się nekromancją. Ich zadaniem z założenia był tylko kontakt z przodkami, aby ci mogli się dzielić wiedzą ze swoimi potomkami.
Kontakt z duchami najłątwiej uzyskać w pobliżu ich szczątków lub miejsc ich pochówku.
W razie zagrożenia szaman potrafi wezwać przodków do pomocy w walce. Może im przekazać kontrolę nad własnym ciałem, lub wezwać je pod iluzoryczną postacią przedstawiającą np. Zwierze będące totemem ducha, lub uosobieniem sennego koszmaru.


Dostępność dla ras :
+ wszystkie które łatwo nawiązują kontakty

Premie do atrybutów :
+ siła woli
+ charyzma

Umiejętności :
+ Magia Szamańska

Umiejętności do wyboru :
+akrobatyka (takie tam podskoki przy tańcu)
+aktorstwo

Broń :
+ broń nie wykonana z metalu.np. Kościany Sztylet/Miecz/Maczuga, pałki lagi, noże et cetera.

Dodatkowo:
-Szaman nie może nosić zbroi
+Potrafi wykonywać trwałe tatuaże (bolesne)
+Potrafi wykonywać różne przedmioty z kości (hartowanie kości, rzeźbienie w kości itp. )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:31, 22 Sty 2009    Temat postu:

*cough cough*
Akrobatyka? Tylko po to by tańczyć?
Aktorstwo? Robisz z szamanów błaznów?

A resztę przeminę milczeniem. Bałagan robisz. Wiesz, że mogłeś zasugerować zmiany w "Szaman", zamiast pisać coś nowego? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaerthas
wielkie, czerwone lichowieco


Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z płonących kręgów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:34, 22 Sty 2009    Temat postu:

Zgadzam się z Tomem, "True Shaman"? po prostu zaproponuj zmiany w szamanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:37, 22 Sty 2009    Temat postu:

Pozwolę sobie dodać.

Każda klasa może mieć swoje własne oddzielne drogi jakimi podąża zależne specyficznie od postaci. Robienie zupełnie osobnych klas/tematów by to podkreślić... makes a mess and is POINTLESS.

Poza tym, do kości i złych duchów to raczej Witchdoctor, jako klasa prestiżowa.

PS. Jeżeli mamy już myśleć nad szamanem, zróbmy to wszyscy porządnie. Jest to zbyt klimatowa klasa by ją zwalić ot tak.

Juz pomine fakt ze dodanie "True" przed dopiskiem było nieco... rude. Każdy ma inne poglądy w końcu, ale zeby je nazywac od razu fałszywymi?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iggy_the_Mad dnia Czw 19:54, 22 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:09, 22 Sty 2009    Temat postu:

Ok, dla jasności. MOJA definicja szamana:

Szaman:
Medium dla elementalnych sił natury, oraz zgubionych dusz. On nimi nie włada, jest jedynie 'przewodem' dla owych sił. TYM BARDZIEJ nie włada on duchami, jedynie sie z nimi komunikuje.

Witchdoctor:
To co zostało wyżej napisane (z połączeniem umiejętności (Szamańskich)). Ze względu na OP widzę to ewentualnie jako prestiżówkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:19, 23 Sty 2009    Temat postu:

Szaman to tak jak napisał Tom ktoś od kontaktu z duchami. Nie włada nimi, lecz jedynie prosi o ich pomoc (tak jak kapłan prosi o wsparcie od swego bóstwa). Wyżsi rangą szamani potrafią przenosić swego ducha do świata duchów by łatwiej się z nimi skontaktować (ciało zostaje zwykle w świecie fizycznym w stanie uśpienia) albo przyjmować kształy swego ducha przewodniego.. np zmienić się w sokoła albo niedźwiedzia. Tak ja rozumiem szamanów

Kontrole duchów, ich przywoływanie i zmuszanie do wypełniania woli tego co je przyzwał to może i sprawuje ten wspomniany przez Toma Witchdoctor (swoją droga, zna ktoś polską wersje na to?) ale mi to już nachodzi bardziej pod nekromancję


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruffio
Pełzacz błotny


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:01, 24 Sty 2009    Temat postu:

1.No cóż szamani nie maja swojego boga ewentualnie Totem
2.Szaman w moim mniemaniu potrafi sprawować równierz władze nad duchami np: przyzywając deszcz (ppowiedzmy że odnosi się do duchów wiatru i wody) napewno efekty są słabsze jak u innych klas magicznych.
3. Szaman ma coś wspulnego (minimalnie) z druidami bo najczęściej totemy przedstawiaja zwierzeta i ich zachowanie a poza tym nie muszą dbać o np: drzewka
4. Nekromacja to:
Czarna Nekromancja
Zawiera czary o negatywnym wpływie na życie innych istot.
Biała Nekromancja
Zawiera czary o pozytywnym wpływie na życie innych istot.

czyli odwoływanieie się i wykorzystywanie duchów to moim zdaniem coś zupełnie innego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:18, 24 Sty 2009    Temat postu:

1. Zalezy. Proszą naturę o przysługę. Kapłan prosi boga/boginie.
2. Nie, nie ma nad nimi władzy. Jedynie prosi duchów o spełnienie jego woli. TO nie jest władza.
3. Too much WoW?
4. WTF?

PS. Odnosnie nekromancji
Nekromacja to to co wymieniles, ale sie do tego NIE OGRANICZA. Nekromancja to nie tylko sztuki magii akademickiej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iggy_the_Mad dnia Sob 1:52, 24 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaerthas
wielkie, czerwone lichowieco


Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z płonących kręgów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:55, 24 Sty 2009    Temat postu:

Nekromancja to zmuszanie istot żywych/martwych do wykonywania twojej woli.

tomignatius says:
Że też się jeszcze wtrącę do definicji nekromancji. Wg. wikipedii jest to:

Cytat:
. (...) Jednakże, od średniowiecza zwyczajowo łączy się nekromancję z Magią Ziemi oraz przyzywaniem demonów (zobacz też: demonologia). Obrzędy nekromantyczne często nazywa się eksperymentami.

W literaturze fantasy, nekromancją nazywa się również dziedzinę magii polegającą na ożywianiu zwłok lub szczątków ludzkich (zob.: nieumarły). Za szczytowe osiągnięcie tak pojętej nekromancji uważany jest dający swoistą nieśmiertelność proces transformacji nekromanty w licza, podczas którego to procesu nekromanta umiera, lecz zostaje własną magią przywrócony do funkcjonowania jako nieumarły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seoz
biega w kółko


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1446
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 2:14, 24 Sty 2009    Temat postu:

TomIgnatius napisał:

3. Too much WoW?
4. WTF?


3, we don't play Wow and won't play.
4. Arcanum


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 2:29, 24 Sty 2009    Temat postu:

Anyway.
Nazwe tematu zmieniam ('cos it's rude and not true, according to what's been said).
Pierwotną klasę szamana opiszę później z tego co z Kalem powiedzieliśmy i wtedy dopiero proszę o sugestie zmian (nie zakładania nowego tylko dlatego, że 'fałszywe').


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:53, 25 Sty 2009    Temat postu:

piotix napisał:

4. Nekromacja to:
Czarna Nekromancja
Zawiera czary o negatywnym wpływie na życie innych istot.
Biała Nekromancja
Zawiera czary o pozytywnym wpływie na życie innych istot.

czyli odwoływanieie się i wykorzystywanie duchów to moim zdaniem coś zupełnie innego


Nekromancja (gr. νεκρομαντεία nekromanteía) to forma praktyk magicznych, w której czarujący – nekromanta – przyzywa duchy zmarłych w celu poznania przyszłości lub celach własnych (np. usług). Słowo nekromancja pochodzi od greckiego νεκρός nekrós – martwy. Jednakże, od średniowiecza zwyczajowo łączy się nekromancję z Magią Ziemi oraz przyzywaniem demonów (zobacz też: demonologia). Obrzędy nekromantyczne często nazywa się eksperymentami.

W literaturze fantasy, nekromancją nazywa się również dziedzinę magii polegającą na ożywianiu zwłok lub szczątków ludzkich (zob.: nieumarły). Za szczytowe osiągnięcie tak pojętej nekromancji uważany jest dający swoistą nieśmiertelność proces transformacji nekromanty w licza, podczas którego to procesu nekromanta umiera, lecz zostaje własną magią przywrócony do funkcjonowania jako nieumarły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Śmietnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin