Forum Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Magowie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum / Rasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:26, 11 Maj 2009    Temat postu: Magowie

Autorem poniższego tekstu jest Assir/Seth...
Temat przenosze coby mozna bylo wreszcie dzial Czarodziei usunąć oraz odebrać im co im się nie należy.


będe tu opisywał ogólne zarysy społeczności magów o świat mroku z ich pinktu widzenia.
Myśle ze zamieszcze tu też słowniczek..]
wiec...

Dzisiejszy Mag
Magowie są oświeconymi istotami, śmiertelnymi ludźmi, którzy przyjęli - sercem, umysłem, ciałem i duszą - prawdę przekraczającą rzeczywistość i swe własne w niej miejsce. Poprzez wrodzony zmysł, ciężko zdobytą wiedzę i fragment boskiego ja (Avatara), mag uczy się jak przekształcać rzeczywistość u jej rdzenia i staje się aktywną siłą zmiany. Mimo że pomniejsi czarodzieje (zwani wiejskimi) mogą zmieniać nici Gobelinu, Prawdziwi Magowie kierują ogniami przeznaczenia. Takie zmiany rzadko kiedy są przyjemne, lecz zawsze niezbędne.
Przebudzeni byli z nami zawsze; jednak czas i niewiara uszczupliły ich moc, lub skierowały ją w mniej oczywiste formy magyi. Gdy granice między tym co możliwe, a co niemożliwe stały się bardziej sztywne, magów liczbowo ubyło, lecz ich znaczenie znacznie wzrosło. Ci czarownicy są klasycznie pojmowanymi bohaterami; z całą swą mocą i wnikliwością, nie mogą pomóc inaczej niż przez zmianę świata wokół siebie. Dlatego też wszyscy magowie, nawet nieugięci Technomanci, są zagrożeniem dla ustalonego porządku. Dynamiczni do rdzenia, Prawdziwi Magowie są zwiastunami zmiany.
Jako, że Przebudzenie jest uniwersalne, magowie pochodzą ze wszystkich krajów, kultur, orientacji i grup wiekowych. Wielu osiągnęło swe Przebudzenie jako starsze nastolatki lub dwudziestolatki, lecz niektórzy dostąpili oświecenia w swym wczesnym dzieciństwie, lub nawet w ostatkach życia. Mimo, że ich wizje rozciągają się na cały świat, to magowie wciąż w dużym stopniu są produktami swego otoczenia. Część jest wyważona i kontemplacyjna; inni są szorstcy i surowi. Magya nie ogranicza się do kilku uczonych; każdy może zostać magiem.

Magowie mają swe własne słownictwo, zaadoptowane lub wymyślone dla opisania swego świata i idei. Poniższe cztery listy tłumaczą najczęściej używane terminy (Język Potoczny), powszechne rangi i nazwy (Tytuły), słownictwo dawnych magów (Stare Formy) i wciąż ewoluujący slang młodszych generacji (Wulgarny Żargon).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:30, 11 Maj 2009    Temat postu: Tytuły

Tytuły

Adept: Mag, który osiągnął już spory kunszt i osobistą moc.
Bani: Honorowy tytuł Rady, oznaczający “Z Domu...”. Używany w formalnych tytułach jak np. “Nightshade bani Verbena”. Dziś rzadko stosowany.
Diakon: Powszechnie używany tytuł maga-założyciela bardziej znaczącej Fundacji.
Hultaj: Mag-renegat który został najemnikiem.
Kolega: Pełny członek Fundacji, lecz nie założyciel, o niższym statusie od Diakona.
Konsor: Potężny sojusznik maga, sam nim nie będący, lecz o porównywalnych mocach.
Mentor: Mag który kształci innego.
Mistrz: Mag wielkiej mocy i zdolności.
Najstarszy: “Primus”; “Pierwszy”. Tytuł odnoszący się do założycieli Tradycji i ich żyjących reprezentantów w Radzie. Czasami też określenie założycieli Fundacji.
Pedagog: Hermetyczny wychowawca wielkiej sławy, zazwyczaj potężny, otoczony ze wszech stron studentami.
Strażnik: Termin używany przez niektórych magów rady na określenie “wyzywającego” aspektu Avatara, ustawiającego Poszukującego maga przeciw sobie samemu dla powiększenia jego Arete.
Student: Najniższa spośród rang wśród magów Rady. Studenci mogą czynić magyę i dołączyli do Tradycji.
Technomanta: Mag, którego magya opiera się na naukowych teoriach. Często używany dla określenia magów Technokracji, tytuł ten należy się też właściwie Synom Eteru i Wirtualnym Adeptom.
Tułacz: Żądny zemsty mag, którego Fundacja i kabała zostały zniszczone. Tułacze są często bojkotowani przez innych magów.
Uczeń: Mag, który nie przeszedł jeszcze inicjacji do swej Tradycji. Nie używane w stosunku do Sierot.
Wartownik: Jeden ze strażników dużej Fundacji, zazwyczaj sam nie będący jej członkiem.
Wychowawca: Mag, który stał się znany jako doskonały nauczyciel. Cieszy się dużym szacunkiem ze strony innych magów.


Stare Formy
Certámen: Magyiczny, nie-zabójczy pojedynek między magami Rady.
Grog: Pokrewny termin dla stróża.
Kurtyna: Rzeczywistość w którą wierzy większość Śpiących; gdy Śpiący zostaje Przebudzony, jest przeprowadzany “przez” Kurtynę i widzi rzeczy, które nie są takie, jakie mogłyby się zdawać.
Magus: Mag.
Postulant: Mag służący Wyroczniom, usiłujący otrzymać zaproszenie do ich szeregów.
Turb: Grupa Grogów, używana tak jak ktoś mógłby użyć “dumy” lwów czy “morderstwa” kruków.
Upadły: Nephandi.
Vis: Kwintesencja:

Wulgarny Żargon
Bullterrier: Wilkołak; określenie obraźliwe.
Copperfield: Slangowa nazwa maga specjalizującego się w czynieniu wulgarnej magyi na oczach innych.
Czarne kapelusze & lustrzanki: Technokracja, termin wzięty z tradycyjnego stroju funkcjonariuszy Unii.
Doksowany: O magu akumulującym duże ilości Paradoksu mówi się, że jest doksowany.
Falujące Kryształy: Członkowie “New Age”, nie mający pojęcia czym jest prawdziwa magya, lecz cały czas o niej rozprawiający; szarlatani. Czasami używane jako wyzwisko pod adresem Mówców Marzeń.
Faust: Mag nadmiernie zadający się z duchami, przede wszystkim niebezpiecznymi.
Krwawa robota: Każda magya wymagająca dużo wysiłku i stwarzające zagrożenie dla zdrowia lub życia. Także magya Verbeny.
Leźć w Szatana: Dołączyć do Nephandi.
Merlin: Stary mag, przede wszystkim taki, który rzadko już odwiedza Ziemię.
Miarka: Jeden Haust Kwintesencji.
Nuke: To, co robi duch Paradoksu zaatakowanym przez siebie magom.
Potwór: Niebezpiecznie szalony mag; często odnoszone do Maruderów i Nephandi.
Smażona Dzicz: Szalony mag, zazwyczaj odnoszone do Maruderów.
Smażyć: Atakować kogoś magyą, przede wszystkim Sferą Sił.
Soczek: Kwintesencja.
Szarogęby: Technomanta, termin wzięty z Principia Discordia. Opisuje każdego maga lub naukowca koncentrującego się na zasadach i regułach.
Technopaplanie: Obraźliwa nazwa propagandy i niezbyt elastycznej magyi używanej przez Konwencje.
Ziemiak: Zwykły człowiek; Śpiący


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:31, 11 Maj 2009    Temat postu:

Doczesność

Magowie opisują całą rzeczywistość jako Doczesność. Często słuchałeś tych wokół ciebie, jak rozmawiali o wszechświecie. Wierzą oni, że mówią o wszystkim co istnieje, tak jakby wszechświat był wszystkim. Wszechświat jest jedynie fizyczną częścią rzeczywistości - gwiazdami i planetami, stworzeniami i przedmiotami jakie można na nich znaleźć. My oprócz tego możemy zobaczyć świat ducha, który istnieje wraz z fizycznym światem, zachodząc na niego i zajmując to samo miejsce. Nazywamy tę sumę wszystkich rzeczy Doczesnością, fizyczną i duchową zarazem - wszystkimi możliwymi dziedzinami istnienia, naturalnym i nadnaturalnym, wszystkimi nadziejami, marzeniami i możliwościami. W skrócie, całą rzeczywistością która kiedykolwiek była, którą można sobie wyobrazić i która kiedyś będzie. Jest to złożona idea, lecz zarazem prosta. Takie jest magyiczne rozumienie rzeczywistości, rozumienie, które umożliwia cudotwórcy naginać ją do swej woli, bo w niej wszystkie rzeczy są możliwe, mimo że nie wszystko jest łatwo sprowadzić do zaistnienia w zwyczajnej ziemskiej rzeczywistości. Co prawda, nie zawsze tak jest, lecz to już inna historia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum / Rasy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin