Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna
->
Zwykłe
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ważne
----------------
Nowości na Forum
Wasze pomysły
Rasy postaci
Klasy postaci
Świat
Wyposarzenie
Sesje
Loża graczy
Inne
rasy podstawowe
rasy specjalistyczne
Umiejętności
klasy podstawowe
klasy specjalistyczne
umiejętności podstawowe
umiejętności specjalistyczne
Świat gry
Rasy
Klasy
Podstawowe
Specjalistyczne
Bronie
Pancerze
Przedmioty magiczne
Eliksiry
Historie postaci
Karty postaci
Umiejętności
Zwykłe
Ponadprzeciętne
Zaklęcia
Zwykłe
Ponadprzeciętne
Zaklęcia druidyczne/kapłańskie/szamańskie
Zaklęcia ogólnodostępne
Zaklęcia akademickie
Pamiętniki
NPC
Karty Postaci
Historie Postaci
Pamiętniki
Umiejętości
Magia
Rasy
Ekwipunek
Czarodzieje
Organizacje
Bestiariusz
Targowisko
Selindia
Centra
Zathria
Regulamin i sprawy organizacyjne
Karty Ari
Karty Kala
Karty Tourvi
Karty Dae
Karty Ysi
Karty Kaego
Karty Iny
Karty Toma
Karty Mita
Karty Seo
Karty Ruffa
Karty Rava
Karty Sila
Karty Malo
Pozostałe Karty
Pracownicy
Nauczyciele
Uczniowie
Zajęcia
Goście i inni
Runy
Runy unikalne
RPG - Rollage yn Astyr
----------------
Poradnik żółtodzioba i FAQ
Sesje
Loża graczy
Świat
Poradniki techniczne
Poradnik gracza
Inne
----------------
Co nas kręci i rajcuje?
Offtop
Humor
Old Stuff
----------------
Śmietnik
Archiwum
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Iggy_the_Mad
Wysłany: Nie 1:34, 17 Kwi 2011
Temat postu:
Proponowałbym w ogóle na nowo uzgodnić czym u nas jest runoznastwo.
Cytat:
(...) Powoli sam (z Ravem) zmierzam do tegy żeby opisać czym te runy właściwie są... (ogólnie opisać słowa mocy, runy, inskrypcje, etc.). Aczkolwiek będzie potrzebna opinia reszty (ankieta) by rozwikłać kilka rzeczy w których my nie możemy dojśc do porozumienia.
Jak widać nasze "powoli" się odwlekło zbyt długo. Alas, nie mam zamiaru pobudzać do życia starych sprzeczek. Runoznastwo chciałem właściwie kiedyś zrobić "poziomami", lecz wtedy było to coś... er. Obcego. I do dziś jest.
Uważam, iż
jeżeli
byśmy podjęli się przedyskutowania, czym jest runoznastwo (oraz runy/inskrypcje), proponowałbym też poruszyć temat zaklęć w rollu (gdyż runy/inskrypcje właściwie są (wg. mnie) spisanymi zaklęciami, alas, innego typu). Alas, moja propozycja (odnośnie zaklęć) jest aktualna
tylko jeżeli
Rav też by odczuwał taką potrzebę. Byłby to idealny moment zaproponowania czegoś co nam chodzi po głowach, lecz, er, jakby to rzec. Nie jest niezbędne.
PS. Nie chce mi się :D I nie mam specyficznych ideei do zaprezentowania.
Yrsa
Wysłany: Nie 1:20, 17 Kwi 2011
Temat postu:
Ja mam teraz kilka pytania:
1. Co z runami, skoro odrzuciliśmy pojęcie klasy? Wciąż są jakieś poziomy runoznastwa? Czy na poziomie 1 nikt nie może używać żadnej runy?
2. Czy do kreacji nowych run potrzebna jest alchemia, czy jednak wystarczy sama zdolność czarowania? I czy to znaczy, że trzeba mieć do tego specjalne zaklęcie?
Iggy_the_Mad
Wysłany: Sob 12:32, 28 Sie 2010
Temat postu: Re: Runoznastwo
[quote="Tourvi"]
tomignatius napisał:
Poziom 1
+ Potrafisz odczytać, zinterpretować oraz zapisać runy
lub inne wybrane pismo.
słowo "lub" nie zostało użyte jako alternatywa łączna prawda? To znaczy: można interpretować ALBO runy, ALBO inne wybrane pismo, nie można natomiast obu naraz tak? (dlatego proponuję wykorzystać zapis słowo "ALBO" ponieważ ono nie pozostawia wątpliwości ;]. )
Tak, to ALBO to, z góry ustalone przez gracza przy zakupie. Byłoby nie-fair przeciwnie.
Cytat:
Proponowałabym też żeby osoba która potrafi tworzyć runy miała oprócz kowalstwa i runoznawstwa również zdolność "tworzenie run" - bo co innego jest je tworzyć a co innego wykorzystywać....nie wiem jakie zasady wyznajecie w tym względzie. Ja na przykład jestem zwolenniczką obecności w procesie tworzenia - stołu alchemicznego i ładowania runy jakąś miksturą mocy...albo jakimś czarem...dlatego z tego względu przydałaby się w umiejętnościach alchemia albo zdolność czarowania.
Bo nie zapominajmy że prawie we wszystkich systemach zdolność tworzenia run posiadają nieliczni, dlatego zdobycie jej powinno być nieco utrudnione
I tuś, dobry pomysł z tą alchemią. I aye, zgadzam się. Ale odnośnie kreacji nowych run, to muszę pierw coś opisać... patrz niżej.
Cytat:
może powinniśmy opracować jakiś indeks ogólnie dostępnych podstawowych run co? Żeby za chwilę nie zaczęły się tworzyć jakieś mega silne runy zagłady bóstw itp.
Aye, aye. Jestem za. Powoli sam (z Ravem) zmierzam do tegy żeby opisać czym te runy właściwie są... (ogólnie opisać słowa mocy, runy, inskrypcje, etc.). Aczkolwiek będzie potrzebna opinia reszty (ankieta) by rozwikłać kilka rzeczy w których my nie możemy dojśc do porozumienia.
Asyrgal
Wysłany: Sob 12:26, 28 Sie 2010
Temat postu: Re: Runoznastwo
tomignatius napisał:
Poziom 1
+ Potrafisz odczytać, zinterpretować oraz zapisać runy
lub inne wybrane pismo.
Przepraszam ale mam zboczenie zawodowe dotyczące logicznego pisania przepisów. Oczywiście to tylko pewnie moje fanaberie ale nie byłabym sobą gdybym się nie zapytała:
słowo "lub" nie zostało użyte jako alternatywa łączna prawda? To znaczy: można interpretować ALBO runy, ALBO inne wybrane pismo, nie można natomiast obu naraz tak? (dlatego proponuję wykorzystać zapis słowo "ALBO" ponieważ ono nie pozostawia wątpliwości ;]. )
Kolejna sprawa:
może powinniśmy opracować jakiś indeks ogólnie dostępnych podstawowych run co? Żeby za chwilę nie zaczęły się tworzyć jakieś mega silne runy zagłady bóstw itp.
Proponowałabym też żeby osoba która potrafi tworzyć runy miała oprócz kowalstwa i runoznawstwa również zdolność "tworzenie run" - bo co innego jest je tworzyć a co innego wykorzystywać....nie wiem jakie zasady wyznajecie w tym względzie. Ja na przykład jestem zwolenniczką obecności w procesie tworzenia - stołu alchemicznego i ładowania runy jakąś miksturą mocy...albo jakimś czarem...dlatego z tego względu przydałaby się w umiejętnościach alchemia albo zdolność czarowania.
Bo nie zapominajmy że prawie we wszystkich systemach zdolność tworzenia run posiadają nieliczni, dlatego zdobycie jej powinno być nieco utrudnione
Iggy_the_Mad
Wysłany: Sob 11:41, 28 Sie 2010
Temat postu:
Uzupełniłem i uogólniłem nieco umiejętność. Zmiany zapisane kolorem.
Iggy_the_Mad
Wysłany: Pon 21:49, 26 Sty 2009
Temat postu:
Zmieniłem 'narzucenie runy' na 'nasycenie runy', ze względu na poprawkę stylistyczną odnośnie systemu runicznego.
System runiczny może być znaleziony w temacie klasy "Runemastera", w dziale Świat -> Klasy -> Podstawowe.
Dodałem wzmiankę, iż runoznastwo nie zawiera w sobie kowalstwa.
Iggy_the_Mad
Wysłany: Śro 0:48, 21 Sty 2009
Temat postu: Runoznastwo
Poziom 1
+ Potrafisz odczytać, zinterpretować oraz zapisać runy
ALBO inne wybrane pismo.
+ Jesteś w stanie używać magiczne runy
ALBO inne inskrypcje z wybranego pisma
.
+ Potrafisz nasycić tymczasowo 0 (słownie: zero. +1 za klasę Runemaster) run
/inskrypcji
na swoją broń
lub pancer lub inny sprzęt.
Poziom 2
+ Potrafisz nasycić tymczasowo 1 (słownie: jedną. +1 za klasę Runemaster) runę
/inskrypcję
na swoją broń
lub pancerz lub inny sprzęt.
Każdy poziom zwiększa czas trwania run oraz ilość możliwych do nasycenia run
/inskrypcji
o 1 (słownie: jeden).
UWAGA: Runoznastwo
nie umozliwia
samo z siebie wykuwania nowych stałych run
/inskrypcji
na broni
/innych przedmiotach
. By być w stanie wykuć nowe stałe runy
/inskrypcje
, postać musi znać się na kowalstwie
lub innej profesji pozwalającej na stałe modyfikacje obiektów (np. cieśla).
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin