Forum Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiany w umiejętnościach

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daewen
Gość





PostWysłany: Śro 1:17, 15 Sty 2014    Temat postu: Zmiany w umiejętnościach

Skoro zaczynamy porządkować wszystko, proponuję żeby zabrać się również za zwyczajne umiejętności.

Po pierwsze, chciałabym się zająć przepisaniem obecnie istniejących umiejętności - żeby wykluczyć te, które się dublują i doprecyzować opis działania pozostałych.

Po drugie, ważniejsze, proponuję wprowadzenie rozwijania umiejętności. Umożliwiłoby to zarówno różnicowanie poziomów danej zdolności pomiędzy graczami, jak i zestawianie trudności jakiegoś zadania dla MG.

Umiejętność startowałaby na poziomie 1, z każdym kolejnym dochodziłyby do niej nowe aspekty, aż do mistrzostwa w danej dziedzinie. Wstępnie zakładam podstawową skalę do 5, ale z opcją dalszego rozwoju (przewyższyć mistrzów!).
Np. umiejętność łucznictwa zaczynałaby się od posługiwania się łukiem i trafiania w zwykły cel, przez precyzyjne strzelanie w trudnych warunkach do małych/ruchomych celów, po poziom gdzie Legolas może wam buty czyścić...

Zakup umiejętności kosztowałby standardowo 10pkt. Jej poziom drugi - 2pkt, trzeci - 3pkt, itd.


Przy wprowadzaniu tych zmian w karty grających już postaci sugerowałabym przyznawanie puli "poziomów" do wykorzystania (jak kropki w Mroku..), proporcjonalnego do stażu postaci.
Powrót do góry
Yrsa
tonie w rumie


Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rosja
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 1:49, 15 Sty 2014    Temat postu:

Podoba mi się ten pomysł.
Poza tym, jak już raz wspominałam, w umiejętnościach ponadprzeciętnych odgórnie określiłabym koszt zarówno punktowy, jak i umiejętności (do każdej z indywidualnym podejściem w zależności od jej rodzaju), tak by wymagały jedynie zgłoszenia się MG do prowadzenia questa. Wszystko podane przy opisie umiejętności jako wymagania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:33, 15 Sty 2014    Temat postu:

Moją opinię już znasz i jestem za Smile. Proponuję to samo zrobić z zaklęciami. Jak coś, to mogę pomóc w porządkowaniu. Co do puli poziomów - trzeba ustalić już teraz, żeby wszyscy mieli klarowność.

MOJE PROPOZYCJE:
    1. Proponuję zliczyć wszystkie tiery drzewek, czyli
      X x 10 gdzie X = poziom drzewka

    - mankamentem tej opcji może być fakt, że punktów wyjdzie bardzo dużo i nasze postaci mogą stać się trochę OP.

    2. Zawsze jest opcja by pomniejszyć liczbę punktów (uzyskaną sposobem wyżej opisanym) o zakupione dla postaci umiejętnośc/zaklęcia, ale byłoby to moim zdaniem również nie do końca sprawiedliwe, bo skąd mogliśmy wiedzieć kupując umiejętność, że punkty mogą nam się przydać na upgrade w przyszłości?

    3. opcja: pseudo zerowanie karty: Czyli ze wszystkich swoich wykupionych umiejętności/zaklęć (czyli bez zdobytych, których nie ruszamy) wybieramy ten zestaw podstawowy który wymaga od nas proces tworzenia karty, a za pozostałe dostajemy refundację w punktach. Od nas zależy czy wydamy punkty na rozwój tierów umiejętności/zaklęcia, czy na zakup nowych zdolności



Ja osobiście bym się skłaniała za opcją nr 3, ale może ktoś inny ma lepsze pomysły?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asyrgal dnia Śro 11:35, 15 Sty 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yrsa
tonie w rumie


Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rosja
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 12:19, 15 Sty 2014    Temat postu:

Szczerze mówiąc to mi się ani 2, ani trzeci opcja nie podoba. Biorąc przykład Charliego - 6 zakupionych umiejętności - 60 punktów. Ale każda z tych umiejętności zakupiona jest z określonego powodu, więc się ich nie pozbędę, więc od razu wydam na nie te 60 punktów. I teraz się okaże, że mam 12 umiejętności, każdą na poziomie pierwszym, a i tak jestem szermierzem. XD
Nie, jednak jestem za opcją stażu postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:22, 15 Sty 2014    Temat postu:

Yrsa napisał:
Szczerze mówiąc to mi się ani 2, ani trzeci opcja nie podoba. Biorąc przykład Charliego - 6 zakupionych umiejętności - 60 punktów. Ale każda z tych umiejętności zakupiona jest z określonego powodu, więc się ich nie pozbędę, więc od razu wydam na nie te 60 punktów. I teraz się okaże, że mam 12 umiejętności, każdą na poziomie pierwszym, a i tak jestem szermierzem. XD
Nie, jednak jestem za opcją stażu postaci.


Fakt, tego nie przewidziałam. Ale właśnie ten system naliczania ze względu na staż postaci trzeba ustalić i to próbowałam zrobić w tym trzech opcjach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:35, 15 Sty 2014    Temat postu:

Przepraszam że post pod postem - jutro je połączę w jeden.

Pamiętajmy że niektóre nasze umiejętności mogą ulec scaleniu i automatycznie awansować na wyższy poziom...Sprawa ta dotyczy zwłaszcza tych, którzy wybierają jednorodne skille. Cóż..trzeba nam najpierw poczekać na owo posegregowanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mitaon
Bezmózgi troll


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:48, 15 Sty 2014    Temat postu:

Za.
Przy czym żadna z opcji mi nie odpowiada - w przypadku pierwszej chodzi o aktywną ilość poziomów? W takim razie liczba nie jest wcale tak wysoka. W połączeniu z drugą niektórym postaciom wyjdą za to ujemne ilości punktów. Jeśli idzie o trzecią to mam podobne wrażenia co Yś.
Przede wszystkim, rozdzieliłbym punkty do podnoszenia poziomów od punktów do kupowania zaklęć\umiejętności.
Według mnie powinno odbywać się to tak że postać co 5 sesji otrzymuje 3 punkty które może rozdać pomiędzy umiejętności - powinno to być zapisywane na karcie postaci w sposób podobny do tego w jaki zapisywane są aktualnie punkty do drzewek.
Pozostaje ustalić jak obliczyć ilość punktów które powinny być do rozdania dla postaci już teraz i jakie czynniki przy tym uwzględnić. Poczekałbym też aż Rav w końcu przedstawi umiejętności jakie proponuje dla magów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mitaon dnia Śro 17:03, 15 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:32, 15 Sty 2014    Temat postu:

W takim razie, najpierw poczekajmy na zmiany (o ile zostaną zatwierdzone) a potem będziemy martwić się punktami Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin