Forum Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiany w systemie magicznym
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mitaon
Bezmózgi troll


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:54, 04 Maj 2014    Temat postu:

Tak, prawdopodobnie będą zaklęcia darmowe. Choć raczej nie zaliczymy do nich lewitacji. A żeby zwiększyć ilość many można uznać że przy poznaniu nowego zaklęcia jej wartość również wzrasta o 1.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:35, 04 Maj 2014    Temat postu:

Mal, co do K/D/S to po to sa przykazania by wlasnie za latwo nie było, a jesli MG pozwala na wszystko to juz wina MG nie gracza Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaerthas
wielkie, czerwone lichowieco


Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z płonących kręgów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:51, 04 Maj 2014    Temat postu:

Cytat:
to za chwile trafi nam się taki Ravan który będzie robił podwójne salta w ciężkiej płytowej zbroi (tak dla humoru ale jest jednak coś w tym)


Um, jeżeli chodzi Tobie o ostatnią sesję. To nie miałem zbroi na sobie od początku do końca. W innych wypadkach, to nie robię salta. Ew, robię akrobacje w powietrzu, ale tylko i wyłącznie dzięki zaklęciu Boskie skrzydła. Oraz Rawan! nie V tylko W


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:04, 04 Maj 2014    Temat postu:

To ja w ramach pomocy i wspierania klarowności nowych idei naświetlę problemy, które mi sprawiły kłopot, podczas czytania Waszych propozycji! ^^
Patrzę na to z punktu widzenia MG i nie wiem, czy będę w stanie i na siłach prowadząc przygodę wyliczać i pilnować punktów many które zostały, lub które się odnowiły, lub które są jeszcze na wydanie. Ten system może się sprawdzać w prowadzonym online mmo, gdzie za wszystko odpowiadają ustawione algorytmy, ale w ferworze prowadzenia sesji, gdzie w reakcji na różne rzeczy (MG też człowiek - może się zeźlić na gracza) trzeba czasem sięgnąć po apteczkę pierwszej pomocy (czyt. barek z wińskiem) nie każdy jest się w stanie spiąć.
Ja na przykład, kiedy prowadzę, wolę luźno sama decydować, kiedy czarujący jest zmęczony i nie może rzucić zaklęcia. No i jestem jeszcze mega roztrzepaną osobą...która nie lubi ograniczeń...zwłaszcza związanych z obliczeniami matematycznymi.
Czy to mnie dyskwalifikuje jako MG, że na swoich sesjach powiem z góry, że nie jestem w stanie tego policzyć i będę o ilości i jakości rzucanych zaklęć decydować samodzielnie? //panda
No i ten, mam kilka pytań:
Cytat:
Postacie o typowym wykształceniu magicznym powinny posiadać poza siłą woli odpowiednie umiejętności:
- zmysł magii,
- kontrola magii,
- wiedza o magii.

Czyli rozumiem, że jeśli jesteś magiem akademickim (bo to rozumiem przez zwrot "typowe wyksztalcenie magiczne") to musisz mieć te trzy umiejętności tak? Z tego co pamiętam magowie akademiccy mieli dostęp do większej puli zaklęć, więc w takim razie pytanie - czy przeciętny samouk, który wykupi sobie te trzy umiejętności za punkty staje się tak samo uzdolniony jak mag akademicki i zyskuje dostęp do tych umiejętności? Bo
Cytat:
Umiejętności te będą świadczyły o jej magicznym wykształceniu.

No i dalej:
Cytat:
Ponadto magowie posiadać także będą odpowiednie specjalizacje w dziedzinie wybranej magii. Maksymalnie na postać mogą przypadać cztery takie specjalizacje. Z tego wynika, że postać typowo magiczna na starcie musi mieć przynajmniej cztery umiejętności magiczne. Dwie pozostałe mogą być również specjalizacjami (w ramach czterech dozwolonych) lub być niezwiązane z tym.

Bardzo długo musiałam się zastanawiać, zanim zrozumiałam ten zapis. Rozumiem, ze chodzi tu o propozycję Rava, żeby mag miał na starcie 6 zaklęć, czyli może mieć 4 z różnych specjalizacji + 2 które muszą podchodzić pod jedną z tych specjalizacji które sobie obrał albo ewentualnie należeć do niesklasyfikowanych, dobrze zrozumiałam? //panda
Cytat:
Każda specjalizacja daje początkowo graczowi dostęp do dwóch zaklęć. W tym przypadku mag w najgorszym przypadku zna trzy zaklęcia (1 za siłę woli, 2 za jedną specjalizację), a w najlepszym dziewięć (3 za trzy siły woli, 6 za trzy specjalizacje).

Czyli, że zaraz...źle zrozumialam poprzedni zapis? Skoro mamy dostępne max 4 specjalizacje które dają nam 2 zaklęcia to...mamy już osiem zaklęć...ale zaraz, tu w nawiasie jest napisane że jednak max 3 specjalizacje co daje nam 6 zaklęć....Ja już nie wiem!!!! @_@
Cytat:
Początkową manę postaci będziemy obliczać ze wzoru – ilość zaklęć x 1.5. Wynik zaokrąglamy w górę (początkujący samouk – 2 punkty many, najlepsza opcja początkującego maga – 14 punktów many).

Ale jak to policzyliście???...nie rozumieeeem!! :O <panika>
Cytat:
Każde zaklęcie będzie miało w opisie swój koszt – zrezygnujemy przy tym z podziału na zaklęcia mistrzowskie itd. Po prostu koszt rzucenia takiego zaklęcia będzie wyższy i pozwolić sobie będzie na nie mógł mag o odpowiednio wysokiej puli many.

Za...za...za...zaraz! To ja muszę się teraz uczyć jakiejś tabelki z kosztem many na dane zaklęcie????? //aaa Przecież ja mam pamięć dziurawą jak skarpety KAEGO! <wyższy poziom paniki>

Moment, to teraz tak...jak ma się 3 siły woli to ma się trzy zaklęcia
jak ma się cztery specjalizacje to przy wyliczeniu ich że jedna specjalizacja daje dwa zaklęcia...to maks łącznie daje nam....11 zaklęć na start dla maga plus te trzy umiejętności z poczatku....



<wczołguje się pod łóżko>


Nie ogarniam -.-' -.- T_T
Jestem tępa.
Mogę prowadzić to po swojemu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asyrgal dnia Nie 21:08, 04 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mitaon
Bezmózgi troll


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:42, 04 Maj 2014    Temat postu:

Od końca.
Zaczyna się z sześcioma umiejętnościami - w związku z tym na start nie ma miejsca dla czwartej specjalizacji, którą może nabyć w trakcie gry. Do specjalizacji wymagane są tamte trzy umiejętności.
Owszem, nie o to chodziło w tym zapisie, zapomnij to co pisał o tym Rav, ten system specjalizacji jest głównie mój i mało ma wspólnego z tym jego. Postać maga powinna mieć takie umiejętności:
- Kontrola magii
- Zmysł magii
- Wiedza o magii
oraz co najmniej jedną specjalizację - pozostają dwa wolne miejsca które może wykorzystać na inne specjalizacje lub dowolne inne umiejętności.
I oczywiście tak, samouk który kupi te trzy umiejętności powinien być traktowany tak samo jak mag akademicki - tak samo jak byłoby teraz gdyby ktoś wykupił swojej postaci magię akademicką. Co, chciałbym zauważyć, kiedyś zrobiłaś. Oczywiście oddzielnie musi jeszcze kupić zaklęcia i specjalizacje, jeśli jest wymagana do pożądanego czaru.
Co do punktów many - według mnie tak jest uczciwiej - gdybyśmy się tego trzymali nie mogłaby pojawić się możliwość w której ktoś jest wyczerpany po kilku prostych zaklęciach. A także taka by na następnej sesji rzucił coś wyjątkowo potężnego. Oczywiście zrobisz jak chcesz, choć jak dla mnie nie ma problemu by sobie to notować gdzieś w tle kiedy ktoś rzuca zaklęcie - szczególnie, że magów, przynajmniej aktualnie, nie ma zbyt wielu.
Jeśli idzie o liczenie maksymalnej ich ilości:
Początkujący samouk - czyli ktoś kto ma atrybut "silna wola" i jedno zaklęcie posiada 2 punkty many - bierze się to stąd że bierzemy te jedno zaklęcie i mnożymy je razy 1,5 a następnie zaokrąglamy w górę - to samo w przypadku wszystkich pozostałych, więc gdy ktoś ma trzy razy wspomniany już atrybut (co daje 3 zaklęcia) oraz 3 specjalizacje (za każdą postać dostaje jeszcze po dwa zaklęcia, co łącznie daje 6) czyli na początek ma 9 zaklęć - mnożymy to, co daje nam 13,5 - po zaokrągleniu w górę mamy 14, co jest maksymalną liczbą many posiadaną przez maga, oraz maksymalną liczbą jaką może osiągnąć dopiero stworzona postać.
Jeszcze co do jej ilości - zawsze można pomyśleć nad drzewkiem do tego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:48, 04 Maj 2014    Temat postu:

Cytat:
I oczywiście tak, samouk który kupi te trzy umiejętności powinien być traktowany tak samo jak mag akademicki - tak samo jak byłoby teraz gdyby ktoś wykupił swojej postaci magię akademicką. Co, chciałbym zauważyć, kiedyś zrobiłaś.


No właśnie chciałam się upewnić, czy ten wytrych ciągle istnieje i nie wprowadzamy tutaj instytucji szklanego sufitu.

No spoko, już rozumiem Smile. To jeszcze jedno pytanie, jak się do tego będą miały zaklęcia ponadprzeciętne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaerthas
wielkie, czerwone lichowieco


Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z płonących kręgów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:05, 04 Maj 2014    Temat postu:

Cytat:
Za...za...za...zaraz! To ja muszę się teraz uczyć jakiejś tabelki z kosztem many na dane zaklęcie????? omg Przecież ja mam pamięć dziurawą jak skarpety KAEGO! <wyższy poziom paniki>


... Em... co? oO. Czy ja na wyjeździe miałem kiedyś dziurawe skarpetki? Aż tak dziurawe? Czy dzisiaj jest dzień pomówień wobec biednego Kaego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:15, 04 Maj 2014    Temat postu:

dzień gnębienia Kaego odbywa się codziennie. Nieustannie. Od 21 lipca 2007r

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mitaon
Bezmózgi troll


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:17, 04 Maj 2014    Temat postu:

Zostaną przyporządkowane do odpowiednich specjalizacji - co będzie kolejnym wymogiem do ich posiadania - oraz przypiszemy im koszt many. Możliwe że część zmodyfikujemy, zastąpimy czymś innym lub w ogóle zrezygnujemy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaerthas
wielkie, czerwone lichowieco


Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z płonących kręgów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:20, 04 Maj 2014    Temat postu:

... Tuś, powinniśmy z tym iść do księgi rekordów Guinessa. Najdłuższe święto na świecie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mitaon
Bezmózgi troll


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:54, 18 Maj 2014    Temat postu:

Chciałbym ogłosić że powoli kończymy opisywanie zaklęć, które zapewne niedługo zaprezentujemy. A teraz kilka propozycji jeśli przejdą:
    W związku z dość dużą ich ilością - na tę chwilę jest ich 108 - chcemy zaproponować by każdy magiczny w oddzielnym poście w karcie wrzucał opis znanych przez siebie czarów.
    Również z powodu dużej ich ilości proponuję usunąć poszczególne tematy na każde zaklęcie, jak również same te działy. Planujemy opisać wszystkie zaklęcia przyporządkowane do zaproponowanych szkół, przy czym na każdą szkołę przypadał by jeden temat - dzięki czemu nie trzeba by tych zaklęć szukać i wszystko byłoby łatwe do znalezienia.
    Ostatnią propozycją jest to żeby każdy czarujący sam pilnował swoich punktów many - na przykład w momencie rzucania zaklęcia wypisując pozostałą ich ilość w nawiasie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mitaon dnia Pon 15:07, 19 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ina
uwaga bo bije


Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 16:58, 20 Maj 2014    Temat postu:

Wow... czuję się mega nie w temacie... chciałam wrócić do gry, aż mi się natłok obowiązków skończy i nawet planowałam wrócić do Echo... ale chyba się boję xD niemniej jednak sądzę, że odwaliliście niesamowitą robotę. Ten system wygląda teraz bardzo profesjonalnie i przejrzyście, (szczególnie dla tych, co go kumają - mi potrzeba jeszcze czasu i kilkukrotnego przeczytania), jestem pełna podziwu dla Was, Maluchy!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ari
Bezmózgi troll


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z kosmosu
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 17:10, 20 Maj 2014    Temat postu:

Inuś, wracaj jako i ja wróciłam! <tula> Będziemy razem uczyć się systemu ^^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mitaon
Bezmózgi troll


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:33, 20 Maj 2014    Temat postu:

Cet i Kotek ucieszą się na widok Echo. I nie martw się, Echo ma k/d/s a nie naszą, więc zmiany dla niej są w temacie Kala, tam zmian jest chyba mniej.
A w ogóle to cały czas myślałem że nasz system jest bardzo prosty Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mitaon
Bezmózgi troll


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:28, 26 Maj 2014    Temat postu:

Minął już niemal tydzień, w czasie którego nie pojawił się żaden głos sprzeciwu. W takim razie uznaję że nasz system został przyjęty i dodaję związane z nim umiejętności. Jednocześnie proszę o wyczyszczenie działu z zaklęciami, poprzez usunięcie "ogólnodostępnych" i "akademickich", przy czym ogólnodostępne według mnie i Yś powinny zostać dodane do zaklęć k/d/s a akademickie po prostu przeniesione do kosza. Czary opisane przez nas znalazłyby się za to w odpowiednich tematach w dziale ogólnie zaklęciom poświęconym.
Co do już istniejących postaci magicznych i dostosowania ich do nowego systemu - osobiście jestem za tym by zamiast wymyślać co przekłada się na co ogólnie zrobić to indywidualnie - w końcu tych postaci jest raczej mało.
Podsumowując - w mojej opinii każda nowa postać magiczna powinna już spełniać założenia tego systemu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mitaon dnia Pon 19:35, 26 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin