 |
Rollage yn Astyr - Original RPG RyA - Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kalyar
MISIUUU!
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Vioha City (Legionowo) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:04, 17 Lut 2009 Temat postu: Świat duchów według wilkołaków |
|
|
O Umbrze ogólnie
"Patrzaj, woła cię święty głos
Po całym niebie święte wołanie się niesie"
Świat materialny to miejsce pełne tajemnic, cudów i nagłych zagrożeń. Świat duchów jest jeszcze bardziej niebezpieczny. Ludzie zawsze i wszędzie wierzyli, że życie to coś więcej niż rzeczywistość, postrzegana przez ich zmysły na jawie. I mieli rację, bowiem tuz poza materialnym Królestwem znajduje się coś innego – świat żywych cieni i nieśmiertelnego światła. Garou znają ten widmowy krajobraz. Tam znajduje się dom duchów patronujących ich totem oraz schronienie dla przerażających stworów. Tam jest dusza Gai oraz źródło straszliwego zła. To jest Umbra, świat duchów, miejsce po którym często wędrują garou.
Umbra to tajemniczy wymiar znajdujący się gdzieś obok materialnego świata, nie w jego wnętrzu. Jest to świat stworzony całkowicie z energii duchowej, oddzielony od zwyczajnego potężną granicą, zwaną Barierą. Świat ducha i materii są bliźniakami i niegdyś stanowiły jedność. Wciąż pragną się połączyć ale ponura rzeczywistość trzyma je z dala od siebie. Królestwo duchów w wielu miejscach przebija Barierę, sięgając w świat materialny, ale oba światy nie są w stanie zniszczyć całkowicie granicy i się zjednoczyć. Tylko wybrańcy Gai mogą przełamać Barierę i przejść z Ziemi do Umbry. Niestety wiele straszliwych stworzeń ze świata duchów potrafi podróżować w przeciwnym kierunku.
W Umbrze może się wydarzyć wszystko, co tylko można sobie wyobrazić, oraz wiele rzeczy zupełnie niewyobrażalnych. Istnieje w niej wiele „kieszeni” zwanych Królestwami. Królestwo może wyglądać i zachowywać się w dowolny sposób. Niektóre z nich całkiem zaprzeczają wszystkim znanym na Ziemi prawom fizyki. Jednak większość Królestw, które odwiedzają garou, wygląda jak świat materialny. Jest w nich twardy grunt pod nogami, niebo i horyzont. Podróżnicy po Umbrze widzą, słyszą, mogą dotknąć i posmakować świata duchów tak samo jak naszego świata.
Plemiona garou wywodzące się od Indian mają bardzo proste wyobrażenie o świecie duchów. Widzieli go z daleka i uznają, że wygląda właśnie tak, jak w ich wizjach Inni garou tworzą bardziej złożone obrazy. Na przykład Patrzący w Gwiazdy twierdzą, że świat duchów jest całkowicie i niewiarygodnie różny do tego czym wydaje się być. Sądzą, że dzieje się tak dlatego, że w tamtym świecie nie ma kształtów ani substancji, a składa się z ulotnych wrażeń i symboli, które garou tłumaczą jako wrażenia zmysłowe.
Pomimo wielkiego rozdziału pomiędzy Królestwami materii i ducha, oba światy są do siebie podobne. Jedna z części świata duchowego, zwana Penumbrą, dokładnie odzwierciedla świat materialny. Duże zmiany w świecie materialnym powodują powstanie emanacji w świecie duchów, którą kształtuje Penumbrę w szczególny sposób. Najpotężniejsze z tych emanacji rozchodzą się poza Penumbrę, aż do Bliskiej Umbry, gdzie tworzą całe Królestwa, oparte na pojedynczej idei albo micie. Są jednak zbyt słabe aby wpłynąć na Daleką Umbrę, w której znajdują się czyste, abstrakcyjne postacie zwane Dzikunem, Tkaczką i Żmijem.
Umbra jest pełna duchów zarówno pomocnych jak i wrogich wobec garou. Wilkołaki postrzegają je jako zjawiska naturalne (zwierzęta, drzewa, wiatr itp.) lub siły nadnaturalne (straszliwe potwory i żywe wysypiska toksycznych odpadów). Duchy takie pozbawione są materialnej substancji i zazwyczaj mogą znaleźć się w świecie materialnym tylko po przyłączeniu do fetysza, osoby lub stworzenia. Niektóre z duchów, bardziej potężne, potrafią dzięki sile własnej woli wkroczyć do świata materialnego, choć muszą na to poświęcić wielką ilość energii. Według Patrzących w Gwiazdy duchy takie są formami symbolicznymi, które uzyskały pewną dozę świadomości.
Garou nie są zrodzenia dla świata duchów i często bez powodu doświadczają dzikiego przerażenia, tuż przed tym, jak do niego wkroczą. Kiedy jednak znajdują się w Umbrze, mają dziwne uczucie przynależności do tego świata – Umbra leczy ich ciała i dusze. Kiedy czują się porzuceni przez ludzi, wilki i innych garou, mogą powrócić do początków swego życia i pić ze studni, która nigdy nie wysycha. Źródło, z którego czerpią, znajduje się głęboko w nieskończonych, duchowych światach Umbry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Kalyar
MISIUUU!
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Vioha City (Legionowo) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:16, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Penumbra
Tuz za Barierą rozciąga się świat duchów. Obszar Umbry, znajdujący się najbliżej Królestwa Ziemi, zwany jest Penumbrą. Jest ona najbardziej powszechnym celem wilkołaków, wyprawiających się w świat duchów. Penumbra, zwana również Cieniem Ziemi, to szary, mglisty, widmowy świat, oświetlony jedynie blaskiem wielkiej Celestiny – Luny. Faza Luby w Umbrze odpowiada dokładnie fazie Księżyca w Królestwie materialnym.
Penumbra zawiera materię duchową, która odpowiada fizycznej materii na Ziemi. W świecie duchów pojawiają się tylko takie przedmioty materialne, które mają w sobie dużą ilość energii duchowej. Materia, która przetrwa sporo czasu na Ziemi, uzyskuje reprezentację duchową w Penumbrze. W ten sposób stare drzewa i budynki posiadają swoje odpowiedniki z świecie duchów, zaś nowe budowle i młode rośliny nie mają swego odbicia. W tym Królestwie stają się rzeczywiste i dotykalne energie Dzikuna, Tkaczki i Żmija. Duchy Dzikuna przemierzają obszary naturalne, pajęczyny Tkaczki wyrastają ze sprzętu technicznego, a po obszarach zanieczyszczonych i cmentarzyskach przemykają Żmijątka.
Co ciekawe, duch jest bardziej „realny” niż materia. Duch przedmioty potrafi przetrwac utratę swego materialnego „ciała”, a samo materialne ciało nie przetrwa utraty duchowej esencji. Jeśli stary dąb zostanie ścięty na Ziemi, w Umbrze może stać jeszcze całkiem długo. Jeśli jednak żywe drzewo zostanie zniszczone w Umbrze, jego ziemski odpowiednik uschnie i umrze.
Ulice i lasy Penumbry wydają się dziwnie opustoszałe, ponieważ większość świadomych istot nie posiada swej manifestacji w tym Królestwie. Tylko bardzo duchowo rozwinięci ludzie potrafią się tutaj pojawić. Magowie ukazują się jako wyraźnie określone astralne postacie, posiadają bowiem znakomicie rozwiniete osobowości duchowe zwane Przebudzonymi Awatarami, które ukazują się w Penumbrze.
Penumbra składa się z Domen – niewielkich obszarów, które odpowiadają miejscom zarówno w świecie materialnym, jak i w Bliskiej Umbrze. Pobierają one energię i kształt z odpowiedników w Bliskiej Umrze, co pozwala im manifestować się w Penumrze i Królestwie Gai.
Chimary: Domeny poszczególnych snów, są dostępne dla każdego, kto jest w stanie śnić. Niektóre z nich są koszmarne, inne piękne.
Dzicze: Obszarów w których Dzikun wciąż ma styczność z Ziemią jest o wiele mniej niż pajęczyn. Istnieje nieco Domen Dziczy w Penumbrze, lecz większość z nich znajduje się w Dalekiej Umbrze. W takich miejscach nic nie jest trwałe ani stałe, wciąż następują zmiany, a powietrze jest przesycone magią. Jak nietrudno się domyślić zbierają się tam duchy służące Dzikunowi.
Epify: Są to dziwaczne Domeny, reprezentujące idee abstrakcyjne. Większośc garou nei potrafi zrozumieć Epifów, choć Patrzący w Gwiazdy twierdzą, że dzięki medytacji w tych miejscach uzyskali bardzo wiele wiedzy
Mateczniki: Są to Domeny pozostające pod wpływem Dzikuna. Wyglądają jak piękne obrazy natury, zamieszkałe przez inteligentne drzewa i mówiące zwierzęta.
Pajęczyny: Miejsca w których do Penumbry wkracza Tkaczka zwane są Domenami Pajęczyny. Odpowiadają one dużym obszarom technicznie zaawansowanych miast, a zamieszkują je Pająki Wzorca i Pająki Sieciarze.
Piekła: W tych domenach włada Żmij – wyglądają jak składowiska toksycznych odpadów lub podobne miejsca. Nawet rejony o silnym zanieczyszczeniu powietrza mogą stać się Piekłami. Zamieszkują tam Zmory.
Skazy: Domeny skażone to obszary dominacji Żmija i Tkaczki – wyglądają jak zanieczyszczone, owinięte pajęczyną miasta.
Trody: Są to domeny energi fearie, w których pojawiają się kręgi i monolity istot fearie. Oznaczają miejsca, które były poswiecone tym istotom zanim najazd Tkaczki wygnał je z Ziemi. Czasami można spotkac w nich fearie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|