Forum Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Proponowane zmiany w systemie magii K/D/S

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:31, 13 Gru 2013    Temat postu: Proponowane zmiany w systemie magii K/D/S

Zakładam tutaj a nie w temacie Rava aby każdy mógł łatwo to znaleźć a nie szukać między postami.

1. Tak samo jak w tym co zaproponował Rav użytkownicy magii K/D/S mieliby 3 stopnie zaklęć (nazwijmy to roboczo: pomniejsze cuda, większe cuda, interwencje sił wyższych) i tak samo jak u magów kosztowałoby ich rzucanie.

2. Użytkownicy magi K/D/S na początku znali by mniej zaklęć niż magowie akademijni. Jest to logiczne jako że nie studiują oni magii, dostają ją, przeciętny mag zna więc więcej zaklęć niż przeciętny dajmy na to druid.

3. Użytkownicy magi K/D/S posiadali by na start nieznacznie większą pulę zaklęć (załóżmy jeśli magowie akademijni mogliby rzucić bez odpoczynku 5 to k/d/s powiedzmy 6) oraz nieznacznie szybciej zwiększaliby swoją pulę (o 1 sesje szybciej). Wynika to z tego iż w przeciwieństwie do magów nie rzucają oni zaklęć całkowicie z własnych sił, lecz moc jest im darowana i oni służą jedynie za przekaźnik.

4. Jak zostało powiedziane: moc K/D/S jest darem, nie umiejętnością samą w sobie. O ile mag może robić co chce i nadal będzie mógł rzucać czary wedle swojej woli to użytkownik K/D/S miałby określone zasady których musiałby przestrzegać: każda postać zajmująca się magią K/D/S przy robieniu postaci lub wyborze umiejętności rzucania tych zaklęć musi zamieścić na karcie postaci przykazania dane jej przez bóstwo/naturę/duchy. Przykazań tych musi być co najmniej 3 i co najmniej 1 musi być na tyle poważne by czasem hamowało postać (przykazania byłyby tak samo jak Drzewka oceniane przez resztę graczy i MG czy się nadają. Dodam że w przypadku Rawana, którego bogini udziela się na forum to ona powinna mu je nakazać Smile ale to moja opinia). Łamanie tych przykazań skutkowałoby gniewem bożym/natury/duchów i zredukowaniem puli zaklęć na dzień (wola MG prowadzącego sesję na której przykazanie zostało złamane o ile pula ulega zmniejszeniu, aczkolwiek mniejsze odstępstwa nie powinny zabierać dużo, zaś te bardzo duże mogą nawet zmniejszyć do zera) do czasu aż postać w odpowiedni sposób odpokutuje (rodzaj pokuty też zależy od tego jak duży grzech popełniła postać)

5. Postacie używające magi K/D/S tez powinny mieć wymóg umiejętności które muszą posiadać by czarować, jednakże mniej niż magowie (jeśli magowie 5/6 to k/d/s 4). Jakie to byłby umiejętności to już pozostawię wspólnej naradzie.

To na razie tyle z moich pomysłów, czekam na opinie i dorzucanie waszych Smile


Mój pomysł jak to by wyglądało w praktyce.

Kapłani, druidzi i szamani zaczynają swoją grę z możliwością rzucenia 6 zaklęć bez odpoczynku.
Pomniejsze cuda licza się jako 1 zaklęcie, większe jako 2, interwencje sił wyższych jako 4
Kazdy użytkownik magii K/D/S musi posiadać następujące umiejętności:
-Samarytanka
-Wiedza (religia) LUB Wiedza (duchy) LUB Wiedza (natura)
-Boska Pomoc LUB Szamanizm LUB Znajomość Natury
-Magia K/D/S

użytkownicy magii K/D/S co 5 sesji na których byliby obecni ta postacią dostają zwiększenie limitu zaklęć o 1

Jak było powiedziane: muszą ustalić conajmniej 3 przykazania których bedą przestrzegać, z czego conajmniej 1 poważne.

Proponowany podział zaklęć już istniejących:

pomniejsze cuda:
-Kontrola mgły
-Woda w Wino
-Zatrzymanie Krwawienia
-Bolesne Rany
-Odstraszenie Zwierząt
-Płonący Symbol
-Kontrola Włosów
-Węgiel
-Zwierzece Ślady
-Uspokojenie
-Przywolanie istoty (małe stworzenie)
-Podmuch wiatru
-Święte Światło
-Ból
-Modlitwa: Wzmocnienie
-Wypędzenie Chorób/trucizn (jesli tlyko wypędza)
-Haluny
-Błyskawica
-Lodowa tarcza
-Iluzja
-Uleczenie oraz Odnowienie (drobne rany np drasniecia, zwichniecia, plytkie rozciecia)
-Widmowe ostrze*
-Otwarcie* (zwkłe zamki)
-Zaklęcie broni*
-Five o'clock tea time*
-Uciszenie istoty*
-Odesłanie* (na broń)
-Telekineza*
-Oczy chowańca*
-Klątwa: osłabienie*
-Zamrożenie* (przedmiotu)
-Magiczna Strzała*
-Błyśnięcie*
-Oznaczenie*

większe cuda:
-Święta bariera
-Strażnik
-Modlitwa: Ochrona
-Żelazna Pięść
-Martwa Skóra
-Skrzydła Natury/Boskie Skrzydła
-Przywołanie istoty (więskze stworzenie)
-Dusza i Serce Natury
-Ożywienie Natury
-Seryjna błyskawica
-Wędrówka Ducha
-Paraliż
-Wypędzenie Chorób/Trucizn (jeśli wypedza i przekazuje innej ofierze)
-Opętanie insektów
-Złe duchy
-Przywołanie żywiołi (srednie efekty np deszcz)
-Tarcza Błyskawic
-Oplątanie
-Uleczenie oraz Odnowienie (poważne rany np złamania, głebokie cięcia, pchnięcia)
-Panowanie nad Wodą*
-Pajęczyna*
-Otwarcie* (magicznie zamkneite drzwi)
-Groza*
-Strefa ciszy*
-Przyzwanie chowańca*
-Odesłanie* (na istotę)
-Płaszcz Cieni*
-Pieczęć Krwi*
-Kula Ognia*
-Kamienna Skóra*
-Zamrożenie* (istoty)
-Wolne opadanie*

interwencje sił wyższych:
-Zbieracz Dusz
-Przywołanie żywiołu (większe efekty np trąba powietrzna)
-Uleczenie oraz Odnowienie (krytyczne rany np. uszkodzenie organów wewnętrznych, otwarte złamania)


*zaklęcia z działu ogólnodostępnych, ich poziom może być zupełnie inny w propozycjach dla magów akademickich u Rava


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kalyar dnia Sob 19:11, 08 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ravenus
nadęty mag


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białobrzegi
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:40, 13 Gru 2013    Temat postu:

Co do propozycji mi pasuje tyle że raczej nie skracałbym do 4 sesji powiększenia puli zaklęć bo to za mało i bardzo szybko ew jestem skłonny stwierdzić że magowie co 6 kapłani co 5 wiesz żeby balans lepszy był Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:57, 13 Gru 2013    Temat postu:

Nie mówiłem o 4 Smile ilośc sesji i tak jeszcze do uzgodnienia. Ale masz racje 4 to byłoby za szybko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ravenus
nadęty mag


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białobrzegi
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:11, 13 Gru 2013    Temat postu:

Wiem, ale ja mówiłem o 5 dla magów więc -1 równe cztery Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:11, 08 Mar 2014    Temat postu:

Edytowałem peirwszy post o dokładną, mechaniczną propozycje jak to mogłoby działac. Czekam na komentarze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daewen
Gość





PostWysłany: Sob 19:16, 08 Mar 2014    Temat postu:

Mi się pomysł podoba, za.
Powrót do góry
Mitaon
Bezmózgi troll


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:55, 08 Mar 2014    Temat postu:

Ogólnie wszystko pasuje i jestem za, jednak mam wątpliwości co do wymaganej samarytanki. Może lepiej jakieś kierowanie energii/magii/czegoś? Przy założeniu że nie obejmuje tego magia k/d/s.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:32, 08 Mar 2014    Temat postu:

Tak z początku myślałem też, ale.. keirwowanie energii, magii etc ma sens tylko u magów akademickich i samouków którzy naginają te energię do swej woli a nie jedynei słuza za przekaźnik. Samarytanka była najlepszym wyborem z dostepnych mozliwości jaki mi przyszedł do głowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin