Forum Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Projekt Alter-sesji
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vastolorde
Zasmarkany goblin


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:29, 27 Paź 2013    Temat postu: Projekt Alter-sesji

Chciał bym poprowadzić sesję świata Alternatywnego, a polegało by to na tym że tworzycie postacie (Imię, Rasa, Płeć, Klasa: Wojownik, Łotrzyk, Mag i 3 skille (u maga zaklęcia w ilości 3)(więc wybierajcie mądrze bo ja położę na to BARDZO duży nacisk). Tymi postaciami trafiacie do Alternatywnego świata (oczywiście alternatywny dla naszej pięknej Astyri) i tam zaczyna się przygoda, będzie mniej walk niż na normalnym Rollu ale za to więcej szalonego humoru oraz łamigłówek. Najważniejsze ten świat będzie połączony z Astyrią pewnymi stałymi (takimi jak Bogowie, miejsca, zdarzenia i to co mi jeszcze wpadnie do głowy). A i jeszcze dodatkowe najważniejsze nie będzie punktów do użycia w normalnym Rollu.

FAQ

1.Czemu nie można używać naszych postaci z rolla?

Odp. A to dlatego że były by one w Alter świecie i idąc logicznie one nie mogły by być użyte w normalnych sesjach Very Happy (ale jeżeli chcecie to weźcie te postacie)

2.Gdzie mamy stworzyć postacie ?

Odp. Pod Tematem o świecie Alter

3.Skille i Rasy muszą być z rolla?

Odp. Nie ale musicie je opisać i nie mogą być przesadzone bo muszą zgadzać się z pewnymi zasadami z rolla (np. Jaczuroczłek jestem jak najbardziej za, Nieśmiertelny Demon-Bóg Nie bo nie zgadzają się z zasadami) Możecie też użyć postaci z Mitologi (Tytani nie ale np. Lamia lub Inne podobne do tego stwory to tak (oprócz Gorgony))

A na resztę pytań odpowiem jak je zadacie Very Happy

@Down

1.Myślę że Piątek albo Niedziela zależy czy będę mógł być czy nie
2.Trochę dziwnej teorii ci przedstawię a mianowicie: Świat (np.Realny czyli to gdzie my się znajdujemy (chodzi mi o nas jako ludzi a nie o postacie które gramy) jest połączony pewnymi punktami (Akurat o punktach sam zdecydowałem) z innym światem który jest alternatywą lecz jest on inaczej zbudowany (np. Inne prawa fizyki a dokładniej w niektórym miejscach w których jest mniejsza grawitacja lub większa, albo świat odwraca się do góry nogami XD).
3.Myślę że to będzie Pół-System Pół-Kampania
4.Drzewko myślę że można udostępnić ale wolę żebyście już to ze mną przedyskutowali (bo nie chce żeby wyszło takie coś że Wojownik ma drzewko dzięki któremu staje się niewidzialny. Dlaczego ? dlatego że trzeba dobrać umiejętności pod klasę ja sobie nie wyobrażam wojownika który posługuje się kosturem, rzuca zaklęcia, i walczy jak Garen z Lola Very Happy

A co do pytań odnośnie FAQ
1. To można być w 2 miejscach naraz, bo ja myślę że nie a jak to będzie trochę jak kampania to od razu można się domyślić że postać nie może się rozdwoić na 2 (mówię tu o postaciach z Rolla bo akurat nie widziałem takiej umiejętności Very Happy)
2. Trochę nie rozumiem co masz na myśli więc napisze odpowiedź tak jak ja zrozumiałem to pytanie: Moje sesje będą dość długo się ciągnąć i te postacie tylko na Alter-świecie będziemy używać (chyba że już uda wam się (ALE NIE POWIEM CO!) to wtedy już będzie zależało od Głosu ludu Very Happy)
3. -||-: Jak tworzycie postać to przy wyborze rasy (Która nie musi być opisana na rollu bo skoro spotkaliśmy Zombie, Tryranozaura i inne dziwne stworzenia to wychodzę z założenia że te opisane rasy nie są jedyne na świecie np. Nieumarłe (nie tu nie jest mowa o Wampirach) stworzenia jak Licz (który może być samodzielny zależy od jego woli) lub Nami (Wodni wężo-ludzie) albo Lamia (Pustynni wężo-ludzie) jest dużo ras które są Nie opisane a mogą istnieć (nikt nie mówił że one wyginęły). Very Happy

@Ponownie Ari Very Happy

Nie mówiłem że dosłownie można tyranozaura ale bardziej istotę która rozwinęła w sobie zdolność logicznego myślenia (w sensie taką która "tworzy", rozwija się i itp. A jak chcesz dokładniej wiedzieć co mam na myśli to istotę podobną do Człowieka, elfa, czy czego tam jeszcze co umie tworzyć i rozwijać się Smile ). (A i tak w gwoli ścisłości Licz (Nieumarły) to nekromanta który przekroczył barierę życia i śmierci więc dla mnie jest jednak jakąś rasa Smile ) <-- To moje zdanie

Ari wyobraź sobie że jesteś przed komputerem, a jednocześnie jesteś w jakimś innym miejscu i imprezujesz, bo ja myślę że to nie wykonalne (Wchodząc do świata alter nie tworzysz swojej kopi w świecie Rollage!) Very Happy a do tego świat alter będzie miał Czas X (czyli nie określony (Tu zaczną się już niespodzianki @_@) X_X )

Tak Klasy definiują atrybuty, a drzewko jest po to żeby dopełnić ich umiejętności Wink (Jak chcesz stworzyć drzewko w którym będzie np. Zamiana w wilkołaka, a grasz Magiem to oczywiście dozwolone to jest ale czy to wniesie jakieś korzyści ?)

@Ari @_@

Nie od razu mówię ze postać nie może znajdować się w dwóch miejscach na raz bo jak jest gdzieś w konkretnym miejscu to nie ma prawa być w innym (Mówię tu o czasie OD wejścia do Alter-świata a nie PRZED)

Ok można tak stworzyć ale tak to ja tą postać zjem (Dlaczego? Znowu ?
Dlatego że jak Mag który stawia na INTELIGENCJE i SIŁĘ WOLI (Typowy mag B) ) Nie ma KONDYCJI I SIŁY to co najwyżej po przemianie w wilkołaka może stać się chudym wilkiem który może ma więcej siły od innych i będzie w stanie się kontrolować ale tak to będzie mniej trwały (że tak to ujmę) :[ )

@Mit -.-

Nie narzucam odgórnie tego wszystkiego (bo będzie można stworzyć np. paladyna lecz będzie to dopiero możliwe podczas sesji), A wracając są 3 Klasy początkowe i każda z nich ma już ustalone Atrybuty (bo o to ma chodzić) i dopiero podczas sesji masz pod klasy

A co do Wilkołaka który był nie miał kondycji ? (Po kilku set metrach biegu na pewno się zmęczy Smile ) więc NIE ŁAP MNIE ZA SŁÓWKA !

Co ty kur.. mieszasz ? Już raz powiedziałem Klasy to te trzy co wybierasz przy tworzeniu postaci , A PODKLASY (Czyli inaczej SPECJALIZACJE) osiąga się w trakcie gry. Jakie chcesz drzewo to rób ale na pewno "zjem" ta postać jak nie będzie odpowiadać


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vastolorde dnia Wto 17:34, 29 Paź 2013, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ari
Bezmózgi troll


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z kosmosu
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 18:35, 27 Paź 2013    Temat postu:

Mam osobiście nieco mieszane uczucia i sporo pytań. A mianowicie:
- Czy chcesz, aby były to sesje sobotnie?
- W jakim sensie alternatywny świat, skoro bogowie, miejsca, itp. się zgadzają?
- Czy to ma być na zasadzie nowego systemu, czy coś jakby kampania?
- Skoro postaci mają mieć tylko trzy skille, to co z drzewkami?

Co do FAQ:
1. Szczerze mówiąc, nie łapię. Czy to nie od MG zależy dopuszczenie postaci do gry (a nie od tego, gdzie grał)?
2. J.w., czy użyjemy tego poza jedną/dwiema sesjami?
3. Czyli ocenienie założeń Rolla będzie czysto subiektywne ze strony MG prowadzącego sesję w świecie alternatywnym? Bo poza rasami w Rollu tych założeń nie mamy opisanych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:55, 28 Paź 2013    Temat postu:

Humorystyczna sesja - jak najbardziej, lubię to. Ale jako że nie jest ona stricte Rollowa i do tego nie za punkty, to proponuję by ustalić jakiś inny dzień i wtedy ją rozegrać (a w sobotę grać już normalnie).
Mam pytanie: czy będzie to jednorazowa sesja, czy kampania, czy po prostu chcesz wprowadzić to na stałe, by obok rolla grać jeszcze w sposób alternatywny?

Edit: ah....nie doczytałam, w sumie częściowo już odpowiedzi na moje pytania się tam znalazły. Ogólnie to ok, ale nie wiem, czy wezmę w tym udział, zależy kiedy...no i narazie nie mam pomysłu na postać, więc się wstrzymam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asyrgal dnia Pon 21:03, 28 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ari
Bezmózgi troll


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z kosmosu
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 21:07, 28 Paź 2013    Temat postu: Re: Projekt Alter-sesji

To Ari pyta i dyskutuje...

Vastolorde napisał:

4.Drzewko myślę że można udostępnić ale wolę żebyście już to ze mną przedyskutowali (bo nie chce żeby wyszło takie coś że Wojownik ma drzewko dzięki któremu staje się niewidzialny. Dlaczego ? dlatego że trzeba dobrać umiejętności pod klasę ja sobie nie wyobrażam wojownika który posługuje się kosturem, rzuca zaklęcia, i walczy jak Garen z Lola Very Happy

Czyli rozumiem (bo nie zauważyłam tego wcześniej), że klasa definiuje atrybuty? Z drugiej strony, drzewko ma na celu nadanie postaci cech indywidualnych i osobiście nie widzę nic przeciwko, żeby nie miało się pokrywać z klasą. Może być przecież dziedziczone, wynikać z klątwy, itp. Mnóstwo możliwości, w końcu to drzewko, a nie skill.

Vastolorde napisał:

1. To można być w 2 miejscach naraz, bo ja myślę że nie a jak to będzie trochę jak kampania to od razu można się domyślić że postać nie może się rozdwoić na 2 (mówię tu o postaciach z Rolla bo akurat nie widziałem takiej umiejętności Very Happy)

W tej sytuacji może być. Chociażby, czas akcji w świecie alternatywnym może nie być taki sam jak czas akcji Rolla. Gdyby np. działo się to x miesięcy/lat później niż obecna akcja byłoby to moim zdaniem bardzo możliwe bez rozdwajania się.

Vastolorde napisał:

2. Trochę nie rozumiem co masz na myśli więc napisze odpowiedź tak jak ja zrozumiałem to pytanie: Moje sesje będą dość długo się ciągnąć i te postacie tylko na Alter-świecie będziemy używać (chyba że już uda wam się (ALE NIE POWIEM CO!) to wtedy już będzie zależało od Głosu ludu Very Happy)

O to mi właśnie chodziło.

Vastolorde napisał:

3. -||-: Jak tworzycie postać to przy wyborze rasy (Która nie musi być opisana na rollu bo skoro spotkaliśmy Zombie, Tryranozaura i inne dziwne stworzenia to wychodzę z założenia że te opisane rasy nie są jedyne na świecie np. Nieumarłe (nie tu nie jest mowa o Wampirach) stworzenia jak Licz (który może być samodzielny zależy od jego woli) lub Nami (Wodni wężo-ludzie) albo Lamia (Pustynni wężo-ludzie) jest dużo ras które są Nie opisane a mogą istnieć (nikt nie mówił że one wyginęły). Very Happy

To o czym wspomniałeś, nie idzie ze sobą w parze. Pojawiający się na sesjach przeciwnicy to istoty z Bestiariusza, co nie ma absolutnie nic wspólnego z rasami opisanymi na forum. To tak tylko gwoli wyjaśnienia.

PS. Absolutnie się nie czepiam i nie mam nic przeciwko grze, chcę tylko możliwie wszystko wyjaśnić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ari
Bezmózgi troll


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z kosmosu
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 21:36, 28 Paź 2013    Temat postu:

Co do czasu - skoro jest on nieokreślony, zatem jest jak najbardziej wykonalne, żeby znajdowały się tam postaci z Rolla pojawiające się na zwykłych sesjach, gdyż nie da się określić czy znajdują się w Astyrii w tym samym czasie (tak ja to widzę).
Co do drzewek - podstawowym założeniem drzewka była (przynajmniej na początku) indywidualizacja postaci. Dlatego nie widzę nic przeciwko wojownikowi, który po dziadku odziedziczył niewidzialność, ani magowi-wilkołakowi, który ma skilla Przemiana kontrolowana. I tak, uważam, że w obu przypadkach jest to jak najbardziej przydatne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mitaon
Bezmózgi troll


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:29, 28 Paź 2013    Temat postu: Re: Projekt Alter-sesji

Vastolorde napisał:
(A i tak w gwoli ścisłości Licz (Nieumarły) to nekromanta który przekroczył barierę życia i śmierci więc dla mnie jest jednak jakąś rasa Smile ) <-- To moje zdanie

Nie tutaj. Odsyłam do umiejętności ponadprzeciętnych. Co do ogólnie pomysłu, wstrzymam się dopóki inni będą mieli pytania i dopiero później ewentualnie jakieś zadam. Nie rozumiem też czemu od kondycji ma zależeć czy wilk jest chudy czy gruby. W ogóle, zamierzasz odgórnie narzucić profesje dla postaci?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mitaon
Bezmózgi troll


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:52, 28 Paź 2013    Temat postu:

Nie zgadzam się. Również z braniem za priorytet przy wyborze umiejętności czy drzewka tego jak będzie to skuteczne. Ale o czym mowa kiedy najpierw twierdzisz że klasy decydują o atrybutach a potem stwierdzasz że można taką wybrać dopiero w czasie gry?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ari
Bezmózgi troll


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z kosmosu
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 17:49, 29 Paź 2013    Temat postu:

Proponuje, aby Mal przygotowal szablon karty z opisami kazdego z elementow (komentarzami) zawierajacymi wymagania i ograniczenia. To by moglo sporo niejasnosci wyjasnic.

PS. Przepraszam za brak polskich znakow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vastolorde
Zasmarkany goblin


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:13, 29 Paź 2013    Temat postu:

Świat w którym będziemy grać: Alter-świat
Czas świata Alter: Nieokreślony
Co to będzie ? : Humorystyczna Kampania
Długo będzie trwać: Jak najdłużej się da
Dostępne Rasy: Wszystkie z Rolla albo inne jak je opiszecie
Dostępne klasy: Wojownik, Mag, Łotrzyk, Kapłan
Dostępne skille: Wszystkie z Rolla lub inne jak je opiszecie
Dostępne zaklęcia dla Maga: Wszystkie z Rolla lub inne jak je opiszecie (Lecz pierwsze 3 muszą być z konkretnej szkoły (czyli np. Magia żywiołów (Kula ognia, Błyskawica i Wodny bicz mogą być na początek)
Dostępne zaklęcia dla Kapłana: Wszystkie z Rolla i inne jak je opiszecie (zasada z góry nie tyczy się kapłaństwa)
Maksymalna ilość skilli: 3 skille i Mag/Kapłan ma 3 zaklęcia
Specjalizacje dostępne dla wojownika: Paladyn, Berserker, Templariusz, Łowca Smoków Lub (jak opiszecie je to też będzie można)
Specjalizacje dostępne dla Maga: Reszta szkół magi lub też można coś wymyślić
Specjalizacje dostępne dla Łotrzyka: Skrytobójca, Złodziej (Tak jest to specjalizacja i odpowiednie skille trzeba mieć), Łowca, Minstrel lub inne jak coś wymyślicie.
Specjalizacje dostępne dla Kapłana: Coś wymyślę ale jeszcze nie wiem co
Ekwipunek (bo zapomniałem): od 1 do 5 rzeczy (ubrania się nie liczą)

Zasady
1. Tworząc postać nie może ona być przesadzona
2. Jeżeli wybierasz postać z Rolla to wiedz że ona PO wejściu do Alter-świata nie może być nigdzie indziej (czyli nie powinna uczestniczyć w sesjach Astyri)
3.Wszelkie nowe skille i rasy muszą posiadać opis (taki jak na rollage lecz nie zabraniam wgłębiać się w temat)
4.Skille Mogą być adekwatne do postaci ale nie muszą (chodź Mag który posługuje się dwu ręcznym toporem a na dodatek też rzuca sztyletami i cicho biega to chyba jakaś kpina i taka postać NIE ZOSTANIE DOPUSZCZONA !)

Uwagi
1. Wojownik to Wojownik i ma z góry ustalone atrybuty dla Wojownika, Mag to Mag i też ma z góry ustalone atrybuty, Łotrzyk to Łotrzyk i tak jak wcześniej, a Kapłan to Kapłan
2. Tu będzie nacisk na umiejętności postaci a nie na to jak ktoś coś sobie wymyśli myśląc że jest dobrze bo będzie nagonka na użycie skilla. (więc trzeba brać pod dużą uwagę skille które się wybiera, nie mówię że są złe kombinacje ale też tworzenie bez sensownych hybryd będzie albo nie dopuszczane albo tępione)
3.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vastolorde dnia Wto 22:36, 29 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:08, 29 Paź 2013    Temat postu:

Vastolorde napisał:
1. Wojownik to Wojownik i ma z góry ustalone atrybuty dla Wojownika, Mag to Mag i też ma z góry ustalone atrybuty, Łotrzyk to Łotrzyk i tak jak wcześniej, a Kapłan to Kapłan


nie brzmi mi to sensownie.. podam przykład - weźmy takiego łotrzyka. z góry ustalone atrybuty to pewnie jakies zrecznosciowe lub zwinnościowe.
A przecież nie każdy łotrzyk bazuje na zręczności.
Owszem są złodzieje którzy musza być zręczni i zwinni, ale są oprychy bazujący na sile, są oszusci bazujący na inteligencji i sprycie, są politycy i demagodzy bazujący na charyźmie.. do kazdego atrybutu da sie zrobić łotrzyka. Tak samo jest z innymi klasami. Narzucanie atrybutów do klasy, zwłaszcza że samych klas są tylko 4 sztuki jest niesamowici ograniczające i skutkuje atakiem klonów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ari
Bezmózgi troll


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z kosmosu
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 20:48, 29 Paź 2013    Temat postu:

Zgadzam się tutaj z Kalem.

Dodatkowo:
Cytat:
2. Tu będzie nacisk na umiejętności postaci a nie na to jak ktoś coś sobie wymyśli myśląc że jest dobrze bo będzie nagonka na użycie skilla. (więc trzeba brać pod dużą uwagę skille które się wybiera, nie mówię że są złe kombinacje ale też tworzenie bez sensownych hybryd będzie albo nie dopuszczane albo tępione)

Nie do końca rozumiem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vastolorde
Zasmarkany goblin


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:29, 29 Paź 2013    Temat postu:

W trakcie gry będzie można zdobyć profesje i to nie będzie atak klonów bo każdy ma inne gusta i bazuje na tym że ktoś jednak lubi się trochę wyróżnić od reszty i wybierze inną pod klasę a nie każdy taką samą (Od kiedy na Rolla gramy Politykami?)

Ari a jak jest na sesjach normalnych ? (bez skilla to tylko w walkach sobie nie poradzisz (Tutaj też bym spekulował)) Więc chce stworzyć sesję w której bez umiejętności to będziesz miał problem wielki z przeżyciem

I dla tych co się to nie podoba to mam tylko jedno zdanie: Nie musicie w tym uczestniczyć skoro tak trudno zrozumieć jedne z najprostszych zasad (że postać rozwija się dopiero z czasem a nie od razu jest skrytobójcą i bez problemu daje sobie radę z napadami lub Parlamentarzystą który umie przekonać każdego do swojego zdania, że ograniczony Start daje większe możliwości na dłużą metę)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:40, 29 Paź 2013    Temat postu:

z tym politykiem dalem przykład. ale masz racje, po co ja sie w ogole tu udzielam. grac w to nie bede, wiec sie w tym temacie zamykam. powiem tlyko na odchodnym jedno:

tego ze postac od poczatku jest skrytobojca czy parlamentarzysta nie sugerowalem. zacznij młody czytać ze zrozumieniem nim zaczniesz sie unosić


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kalyar dnia Wto 22:41, 29 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vastolorde
Zasmarkany goblin


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:48, 29 Paź 2013    Temat postu:

Po 1. Nie uniosłem się Very Happy
Po 2. Zasugerowałeś (żeby nie było) że łotrzyka można stworzyć pod każdy atrybut (no jak się postarasz to każdą postać można tak zrobić) a to by sugerowało że już od początku można go zmieniać (ja myślę o trochę dalej Smile )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vastolorde dnia Wto 22:49, 29 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:59, 30 Paź 2013    Temat postu:

Ej słuchajcie, nie chciałam się wtryniać w dyskusję, ale czytając coraz to kolejny komentarz i kolejną zasadę, w głowie mam coraz większy mętlik.
Mam trochę doświadczenia w sesjach niesystemowych jeszcze z przeszłości, zanim powstał Roll. Wtedy to wyglądało mniej więcej tak:

1. wolna amerykanka - tworzysz postać jaką chcesz, wybierasz jej trzy dowolne skille a ich działanie opisujesz MG (albo w tym temacie, jak już wcześniej Vasto sobie zażyczył)
- rasa: dowolna: pół smoki, nieumarli, ludzie, demony mitologiczne, wróżki ze skrzydełkami motylków...serio, dajmy się ponieść czystej i radosnej kreacji, którą tak uwielbiamy, nie widze też problemu w stworzeniu własnej rasy (po dokładnym jej opisaniu oczywiście, żebyśmy wiedzieli chociaż jak to wygląda)
- właściwości rasowe: powiedzmy że zamiast drzewek umiejętności każdy stworzy sobie jedną właściwość dla rasy, którą będzie grać i którą będzie rozwijać
- umiejętności/zaklęcia: jak już proponowano wcześniej: trzy dowolne umiejętności/zaklęcia których działanie opisze w "karcie postaci"
- broń zwykła - w ilości sztuk: 1 (umiejętność jej używania istnieje z samego faktu posiadania tej broni i nie trzeba na to konto wpisywać w umiejętnościach: np. umiejętność walki mieczem). Uwaga: jest to broń standardowa, nieudziwniona, taka jak: miecz, bicz, sztylet, rapier, kosa, topór, łuk, kusza, kostur
- broń magiczna - znowu pure kreacja, oprócz zwykłej, opisanej powyżej broni, możemy stworzyć sobie broń umagicznioną. Np: Gryząca magiczna księga (jak Potworna Księga Potworów z Harrego Pottera), czy [link widoczny dla zalogowanych]
- czas i miejsce: nieokreślone - Nie jest to Astyria, chociaż nic nie zabrania MG czerpania z niej pomysłów (nie widzę problemu w przetransportowaniu do sesji Asyrgala ciskającego w nas kowadłami, zwłaszcza że sam motyw spadających kowadeł został zaczerpnięty z Worner Bros' Looney Tunes)
- zakaz allmightyzmu - to zrozumiałe, chociaż strażnikiem dostosowania się do tej reguły jest sam MG, który będzie stosownie do sytuacji ograniczał nasze moce, albo je wzmacniał...

Generalnie rzecz ujmując. Zapomnijmy na moment o wszystkich restrykcjach, zasadach, punktach i poprostu dobrze się bawmy odgrywając jakąś odjechaną postać.
To tylko moja propozycja, nie chcę mojej woli narzucać nikomu, chciałam tylko zasygnalizować, że żeby grać nie trzeba mieć szczegółowo ustalonych reguł, a jeśli zacznie panować chaos, po to jest MG, żeby wszystko poukładać. No i zawsze można ustalić jakieś zasady w trakcie gry...
Tak się grało w poprzedniej dekadzie, kiedy Roll jeszcze nie istniał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asyrgal dnia Śro 13:19, 30 Paź 2013, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin