Forum Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pewien pomysł
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:19, 04 Kwi 2011    Temat postu:

hm...tylko że wiesz Rav. Równie dobrze obecnie ktoś się może nazwać wojownikiem i mieć umiejętności wojownika, ale oprócz tego zacznie sobie brać zaklęcia i umiejętności typowo magiczne...Kto jak kto, ale akurat Ty podlegasz mojemu zaproponowanemu pomysłowi od samego początku gdyż magowie mają zastrzeżone moce tylko i wyłącznie dla nich w postaci czarów akademickich (przez co są bardziej uprzywilejowani od innych klas)
...to co zaproponowałam jest tylko rozszerzoną wersją na inne klasy co mają magowie/szamani/kapłani Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seoz
biega w kółko


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1446
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:24, 04 Kwi 2011    Temat postu:

hmm koncepcja połączenia klas z drzewkami jest dobra. Jednak trzeba by ich stworzyć przynajmniej kilka a czasu już niewiele.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:37, 04 Kwi 2011    Temat postu:

A moze uproscmy sprawe? Niech gracz stworzy drzewko ale takei by logicznie pasowało do wybranej klasy. Co wy na to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:54, 04 Kwi 2011    Temat postu:

On the second thought, czy my na pewno w ogóle potrzebujemy klasy? Zapytajmy siebie, jak bardzo nam na nich zalezy? Czy moze po prostu szkolimy postac, wedlug wlasnego uznania co jej, i wylacznie jej, pasuje?

Nie jestesmy MMO, by klasy byly istotnie niezbedne.

PS1. Nie mówię "wywalmy klasy", tylko "przejrzyjmy sprawe od dwoch stron".

PS2. Osobiście dla mnie "klasy" w rollu były do tej pory czymś w rodzaju "guildlines" do tego, jak można zacząć postać, lecz nie więcej, gdyż tak na prawdę nic one specjalnego nie dawały. Każda postać, nawet gdy miały te same klasy, były unikatowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iggy_the_Mad dnia Pon 18:58, 04 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaerthas
wielkie, czerwone lichowieco


Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z płonących kręgów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:57, 04 Kwi 2011    Temat postu:

Ja bym był jednak za usunięciem kwestii "Klasa" każda postać nazywa swoją profesję jak chce, dla jednego jest to wojownik, dla drugiego zbrojny, dla trzeciego rycerz itd. A wojownik może uczyć się innych rzeczy, np. doszkala się pod okiem jakiegoś maga w wolnym czasie magii akademickiej, bądź kapłańskiej itd. oraz na odwrót, mag doszkala się walką orężem

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kaerthas dnia Pon 18:58, 04 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ravenus
nadęty mag


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białobrzegi
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:59, 04 Kwi 2011    Temat postu:

Hmm, a ja uważam że klasa to coś jak zajęcie/praca bardziej, pewne także wprowadzenie postaci do hierarchii społecznej.. Na przykład do złodzieja ludzie po prostu będą się odnosić inaczej.. A co do drzewek to może zostańmy już przy tych specjalnych umiejętnościach dla postaci? Nie jest to konieczne dla klas w mojej opinii.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ravenus dnia Pon 18:59, 04 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:59, 04 Kwi 2011    Temat postu:

No wlasnie, to co probowalem powiedziec, Kae mi z ust wyjal i lepiej uformowal. I agree.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:03, 04 Kwi 2011    Temat postu:

hm...no w sumie...tylko w takim razie trzeba przeredagować sposób tworzenia karty...w miejsce umiejętności "klasowe" wejdzie nam drzewko rozwoju...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaerthas
wielkie, czerwone lichowieco


Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z płonących kręgów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:05, 04 Kwi 2011    Temat postu:

albo zwiększy umiejętności rasowe, oraz dodatkowe do 3 na początku, aby wyszło na 0, oraz po prostu dodajmy drzewko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seoz
biega w kółko


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1446
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:52, 04 Kwi 2011    Temat postu:

w sumie może być... bo klasa nijak sie ma do historii postaci ale jest wybierana tylko przez umiejętności startowe nie raz xd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ari
Bezmózgi troll


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z kosmosu
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 6:38, 05 Kwi 2011    Temat postu:

Ravenus napisał:
Hmm, a ja uważam że klasa to coś jak zajęcie/praca bardziej, pewne także wprowadzenie postaci do hierarchii społecznej.. Na przykład do złodzieja ludzie po prostu będą się odnosić inaczej.. .


Rav, jeżeli jest to znany przestępca, bądź osoba z ich regionu - owszem. Jednakże, jeśli napotkają jakiegoś początkująceg złodziejaszka z Bóg-Wie-Skąd, to dziwną rzeczą by było, gdyby wszyscy go znali (w tym wiedzieli czym się zajmuje, bo po odzieniu nie zawsze da się poznać) i to wpływało na sposób w jaki się do niego odnoszą.
Tak więc, ja również jestem za usunięciem klas, które nie wiem jak innym, ale mi niekiedy wręcz przeszkadzają.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ari dnia Wto 6:40, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:12, 05 Kwi 2011    Temat postu:

No to usuwamy klasy, dodajemy po jednej umiejętności do dodatkowych i rasowych by były 3 na starcie a dodatkowo drzewko szczęścia...y...rozwoju, które w założeniu będzie tym, co odpowiednik profesji...kto jest za, niech powie MELON


MELON!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asyrgal dnia Wto 9:12, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:15, 05 Kwi 2011    Temat postu:

MELON! (kamikaze w dodatku)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:37, 05 Kwi 2011    Temat postu:

Úra yávë!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ari
Bezmózgi troll


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z kosmosu
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 15:44, 05 Kwi 2011    Temat postu:

No to... MELON!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin