Forum Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mam pomysł
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:07, 06 Lip 2008    Temat postu:

Masz backup? ^^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:37, 07 Lip 2008    Temat postu:

Ok, dziś trochę bardziej przemyślałem sprawę... tylko nie bijcie od razu...

Otóż, mieliśmy wyzerować postacie, a obmyślamy akurat całkowicie nowy system rozwoju postaci. Jedyny problem, który chyba wystąpił do tej pory było nierozsądne dobieranie umiejętności i dość... ekhm... lekko przesadzone odgrywanie przez niektórych, czyli mnie.

Pomysł z klasami mi się podoba, lecz kupowanie ras widzę bezsensownym pomysłem. Narzucanie z góry konkretnych umiejętności rasowych (nawet jeżeli do wyboru) też już ogranicza mocniej freestyle.

Dobra, nie będę kręcić, powiem w prost. Choćby dla sprawdzenia, wyzerujmy na razie postacie, dobierzmy im te umiejętności które naprawde chcemy i będą pasować do rasy/klasy postaci i dalej pilnujmy jej rozwoju nieco mocniej, choćby poprzez wspólne ustalanie z resztą grupy czy wg. nich skill/przedmiot byłby dopuszczalny w grze i czy przyjęli by go dla postaci. Nie zmieniajmy przynajmniej od razu całego systemu, po prostu grajmy i rozwijajmy postać tak, aby wszystkim pasowała i miała ona sens.

Odnośnie systemu punktowego, proponuję zachować tak jak jest: 10ptk = 1 skill i 1 przedmiot max. rzadziej występujący, uprzednio dodany na listę i zaakceptowany przez rzesztę graczy, 20ptk = 1 przedmiot z bardzo rzadkich, zasada jak powyżej.

No i przy tworzeniu postaci, jak już kiedyś myślałem, a nawet chyba mówiłem: zrobić specyficzny dział "Pomysły na karty postaci" gdzie by się zarzucało ogólny pomysł na postać, a reszta drużyny by wypowiedziała swoje opinie na jej temat, co sie im w niej nie podoba i potrzeba zmienić.

Ok, teraz możecie bić <zakłada zbroję by go nie zabili zbyt łatwo>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:45, 07 Lip 2008    Temat postu:

Tom, w większym zakresie powtórzyłeś nasze pomysły więc Cię nie bijemy XD...poza tym ja uważam że każda rasa powinna mieć jakieś z góry narzucone przynajmniej dwie rasowe umiejętności (za które się nie płaci) żeby nie różniła się od innych tylko wyglądem....wiadomo że jak ktoś gra elfem to będzie miał automatycznie w umiejętnościach dalekie widzenie i ciche poruszanie. Jak krasnoludem - znajomość minerałów i widzenie w ciemnościach itp...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:47, 07 Lip 2008    Temat postu:

aha, a co do wykupywania punktami skilów, proponuję następujący cennik:
10 pkt - popularne
20 pkt - rzadkie
30 pkt - bardzo rzadkie
no i
50 pkt - klasa specjalistyczna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:04, 07 Lip 2008    Temat postu:

do jakich wniosków dochodzimy?
przyjmujemy system punktowy? Na wejściu mamy 50 pkt na umiejętności/przedmioty (wszystkie musimy zużyć). Umiejętności/przedmioty kosztują:
popularne: 10
rzadsze - 20
b. rzadkie - 30
Dodatkowo każda rasa ma dwie niezmienne dla siebie bezpłatne umiejętności (trzeba ustalić odgórnie, dlatego proponuję by zacząć od opisania ras)...
wybor rasy jest darmowy
nie ma podziału ras na specjalistyczne i podstawowe
jeszcze jakiś problem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:14, 07 Lip 2008    Temat postu:

A propo przedmiotów, mam andzieje ze tzw ZPP (Zestaw Poszukiwacza Przygód) czyli ubranie podróżne, jakaś derka, torba, hubka i krzesiwo i tego rodzaju złom będą darmowo dorzucane do każdej postaci?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:17, 07 Lip 2008    Temat postu:

myślałam że na początku każdy będzie mógł sobie wrzucić jakichś 5 dowolnych przedmiotów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:32, 07 Lip 2008    Temat postu:

Tourvi napisał:
do jakich wniosków dochodzimy?
przyjmujemy system punktowy? Na wejściu mamy 50 pkt na umiejętności/przedmioty (wszystkie musimy zużyć).


Zostawiłbym raczej cos w stylu co było wcześniej, po prostu dobrac sobie X (x - startowy limit) skilli tak, by nikt nie miał do tego zaprzeczeń. Skille oczywiście z tych pospolitych. (Czyli teoretycznie jakby był odpowiednik tego X*10 punktow...)

Tylko pomysł, zignorować jeżeli nie pasuje:
Co byście jednak powiedzieli na od razu jeden rzadszy? Dzięki temu postać miała by charakterystyczną tylko dla niej cechę. (Czyli (X-1)*10+20, jeżeli byście chcieli uprzeć się na punktach startowych)


No i jeszcze trzeba by ustalić, czy limity na umiejętności i przedmioty na starcie zostałyby niezmienione czy jednak zmienione.

Cytat:
Umiejętności/przedmioty kosztują:
popularne: 10
rzadsze - 20
b. rzadkie - 30


Cytat:
nie ma podziału ras na specjalistyczne i podstawowe


I dobrze

Cytat:
Dodatkowo każda rasa ma dwie niezmienne dla siebie bezpłatne umiejętności (trzeba ustalić odgórnie, dlatego proponuję by zacząć od opisania ras)...


Jeżeli już, to lepiej by było zrobić dla każdej rasy większą (niż dwa) listę możliwych do wyboru umiejętności i wybrać te dwie, które nam pasują.

Cytat:
wybor rasy jest darmowy


Byłoby absurdem gdyby nie było ;d


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mrmaster
pożera kisiele


Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 1169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: zza krasiaka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:44, 07 Lip 2008    Temat postu:

z tymi umiejetnosciami rasy mozna zrobic tak jak w warhamerze jest. tj. np dl a krasnoluda:

umiejetnosci: rzemioslo( gornictwo,kamieniarstwo lub kowalstwo),wiedza (krasnoludy)znajomosc jezyka (krasnoludzki xD i ogolny)
umiejetnosci
zdolnosci: karsnoludzki fach krzepki,odp na magie,odwaga,widzenie w ciemnosciach,zapiekla nienawisc.

tzn w warhu jest tak ze to co w nawiasach wybieramy jedno,ale mozna zrobic ze z wszystkiego Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:30, 09 Lip 2008    Temat postu:

Słuchajcie moze na razie spróbujmy wyzerowac postacie bez rozpisywania ras, klas, zdolniści itp i bez tych punktów na starcie bo to kupa roboty jest i nam wolny czas wakacyjny mija który mozemy na sesje przeznaczyć... Niech kazdy wyzeruje postać według starego systemu tworzenia postaci z małymi róznicami jedynie że po 2 zdolnosci rasowe i klasowe a nie po 3, 3 umiejetności dodatkowe a nie 4 (albo czary według woli gracza) i zdolnosci raczej normalne, bez przegięć które ostatnio zaczeły się poajwiać. Po wyzerowaniu takiej postaci reszta by oceniła czy jest ona w porzadku i ew. przedyskutowała co trzeba zmienić bo za mocne. Co wy na to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Asyrgal
Administracyjne Bóstwo


Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 3042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:24, 09 Lip 2008    Temat postu:

zaczęłam opis klasy, starając się by był jak najmożliwiej prosty i przejrzysty, macie jakieś sugestie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kalyar
MISIUUU!


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Vioha City (Legionowo)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:01, 09 Lip 2008    Temat postu:

Dobra to ja sie wezme tez za coś, moze za ras pare

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Iggy_the_Mad
gada z toporami


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:10, 09 Lip 2008    Temat postu:

Kalyar napisał:
Słuchajcie moze na razie spróbujmy wyzerowac postacie bez rozpisywania ras, klas, zdolniści itp i bez tych punktów na starcie bo to kupa roboty jest i nam wolny czas wakacyjny mija który mozemy na sesje przeznaczyć... Niech kazdy wyzeruje postać według starego systemu tworzenia postaci z małymi róznicami jedynie że po 2 zdolnosci rasowe i klasowe a nie po 3, 3 umiejetności dodatkowe a nie 4 (albo czary według woli gracza) i zdolnosci raczej normalne, bez przegięć które ostatnio zaczeły się poajwiać. Po wyzerowaniu takiej postaci reszta by oceniła czy jest ona w porzadku i ew. przedyskutowała co trzeba zmienić bo za mocne. Co wy na to?


Mniej wiecej to samo co mi biega po glowie Oo'
Won z mojej głowy Kal!

No więc chyba jasne, ze popieram.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaerthas
wielkie, czerwone lichowieco


Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z płonących kręgów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:02, 25 Lip 2008    Temat postu:

mnie pasuje (witam wszystkich)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kaerthas dnia Pią 7:03, 25 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Borshoock
jest pocieszny jak kabanos


Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Za Krasiaaaaaaka :D

PostWysłany: Sob 9:39, 02 Sie 2008    Temat postu:

Ano :p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna -> Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin